13 september 2011

Mitt val: Ur motgång föds nya möjligheter

Jag skulle kunna lägga mig ner i sängen och dunka huvudet i kudden som en hysterisk fem-åring för att sedan trilskt dra täcket över skallen i en veckas tid eller två. Icke nåbar, vill inte tala med en endaste människa, framför allt inte när det kommer till sportrelaterade ämnen. Jag skulle kunna känna avundsjuka och missunnsamt inför andra medmänniskor och stirra mig kolsvart i ögonen med växande djävulshorn i pannan när Åstadsloppet går i Örebro om tre veckor. Jag är i toppform och jag missar det, blir ingen tid runt 46 minuter i år. Punkt slut. 

Jag kan också tänka vad detta ger: Spännande löpträning i bassäng med viktbälte, mer tid till cykling med Kärleken, kunskap om kroppens funktion, nya snygga löparskor och en på sikt hållbarare och friskare kropp. 

Vad skulle ni välja? 

Haft problem med Tibialis posterior de senaste tre veckorna. Vilat, tränat lugnt och ringt sjukgymnast på Rehabcenter. Idag gavs beskedet att ingen löpning är tillåten förren smärtan gett sig (sådär 1-4 veckor..kanske..). Efter det är det lugn upptrappning med nya skor som ska hålla bättre.

Så ... jag längtar efter massa extra kärlekscykling med min sambo. Nu väcks ytterligare chansen att nå mina drömmil á 250 in på cykelkontot 2011, det hade blivit svårt om löpbenen hade fått klivit in och snott tid från landsvägen. Jag ser också med stor förtjusning fram emot min simbassäng träning med viktbälte. Något jag aldrig hade testat om det inte varit för min trötta och lätt inflammerade Tibialis muskel. 

Och allra mest,  njuter jag av tanken att jag själv kan välja, hur jag vill ta emot min påtvingade löpvila. 


Det är så nya möjligheter föds ur en motgång! 


6 kommentarer:

klara sa...

Finaste Malin, du är så klok som ser detta. Att du hittar fördelarna trots motgångarna. Jag blir ledsen för att du har ont och att du inte får träna precis som planert men jag blir glad att du väljer att se det från den ljusa sidan. Du inspirera mig så otoligt mycket. Hoppas du får en fin kväll :)

Trillingnöten sa...

Det finns alltid möjligheter, bara man öppnar ögonen! Det brukar jag säga. Motgångar i all ära, men det är de som vänder det till nåt positivt som kommer någonstans här i världen. Jättebra Malin-Charlotta!! Jag blir inspirerad av dig!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Det är alltid så inspirerande att läsa din blogg! Du sprider verkligen motivation, glädje och inspiration till dina läsare!

Ha en fin dag! =)

Malin-Charlotta sa...

Hej på Er!

Denna veckan är minst sagt hektiskt, tror alla stora saker lyckats sammanstråla i mitt liv. Det blir väl så, när man drar igång med ens drömtrådar..

jag blir så rörd av era kommentarer, NI ger mig glädje och inspiration genom era delningar. Tack för ni finns här och för att jag får finnas hos er. Tillsammans kan vi nå oanade höjder i vår utveckling!

Kram till Er !!

Malin sa...

Kärlekscykling med sambon går inte det helelr av för hackor. Du är förnuftig som inte lägger dig ner under täcket utan ser möjligheterna. Det finns fler lopp och fler tillfällen. Livet är inte slut än. Många ggr jag fått ställa in lopp pga att det inte känts bra, lite trist men inte hela världen. Bara att blicka framåt och se framtidens möjligheter.

Malin-Charlotta sa...

Kärlekscykling är alla tiders! Och lopp kommer det som du säger flera av :)

Hoppas du har det gott, Malin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...