8 september 2011

Inuti rikedomen finns ännu en rikedom. Del 2 är här.

Jag är alldeles förälskad i er entusiasm och tankegångar. Har funderat lite och vill delge er en ledtråd. I en av texterna göms nämligen en skatt, låt säga att det finns fler val. Ta en titt igen och öppna sinnet. Tänk utanför gränserna. Och kom ihåg, du kan aldrig misslyckas för hur du än väljer blir det rätt, för just dig.


""Du får flytta till en avlägsen plats och bo i en stuga helt utan bekvämligheter. Toaletten är ett utedass och dusch finns i källaren där du får elda i en kamin för att få varmt vatten till alla dina göromål. El finns inte och ved får du ordna själv. Du äger ett   fem-sex får, tre kor, några höns och en häst. De djuren är ditt levebröd på det viset du själv väljer. Du har inget fordon.  Du kommer aldrig bli rikare än så materiellt, du kan däremot välja att förlora dina ägodelar om du så önskar. Istället erbjuds du en resa i ditt inre i resten av ditt liv som kan skänka dig obegränsat med gåvor i din personliga utveckling "" 


slutplädering publiceras på söndag 

8 kommentarer:

ZtorZillen sa...

Först: du länkar fel till din blogg! Det går inte att trycka på länken, din adress är malin-charlotta, du skriver "malin.charlotta". Bara ett tips, så att folk hittar hit!
Sedan: Tack för din kommentar. Jag ska faktiskt ta ditt förslag och göra slag i saken!

Malin-Charlotta sa...

Tusen Tack ZtorZillen! Nu är det ändrat! Å glad jag kunde ge dig något med mina ord :-)

Trillingnöten sa...

Det känns lite som en "trick" question här :) Nu läser jag att man har all de där grejerna (får, kor´, stuga typ), sen står det att man kan välja att förlora sina ägodelar för en resa i ditt inre i resten av ditt liv. Betyder det då att jag måste ge upp de få saker jag har DÅ för att få den inre resan, eller är det de saker jag har NU (utan att ha valt) för att få resa...mmmm....tål att tänka på. Som du ser har jag svårt att välja saker :) Många gånger tycker jag att det inte alls är nödvändigt att välja. Man KAN ha kakan kvar och äta den, om man tjatar tillräckligt länge :)
Valet nummer ett är också en liten nöt. Om jag blir rikast i världen är det ju härligt. MEN sen står det att det förutsätts att pengarna behålls i min ägo. Kan man verkligen köpa, betala, använda pengarna på något sätt då om de måste behållas? Eller menas det bara att man inte får börja ge bort stora summor pengar till välgörenhet, familj etc...
Nu exploderar huvudet snart ! :)

Malin-Charlotta sa...

Häftigt Trillis! Nu får jag bita i tålamodet för att ej avslöja budskapet ..

9 september 2011 07:17

klara sa...

Tack för dina omtänksamma kommentarer hos mig. De gör mig glada trots smärta och oro.
Jag tror inte jag ändrar mitt val denna gång i val-frågan. Jag läser texten om och om men den säger mig samma sak som första gången. Kanske har jag missat något. Ska bli intressant att läsa slutet. Hoppas du får en skön helg :)

Malin-Charlotta sa...

Du behöver inte alls ändra, ditt val är det som är rätt för dig och det är huvudsaken.

Kramar om dig extra mycket ikväll <3

Anonym sa...

;) oh,känner mig så in i nordens stressad....tiden springer ifrån mig,eller är det jag som proppar den för full....haha,det sista så klart...just nu har jag koncentrationssvårigheter...så jag går direkt på söndagens "avslöjande"....;)

Malin-Charlotta sa...

Underbara & Underbara Du <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...