19 september 2011

Min första award´s har anlänt och jag rodnar likt en tonåring på sin premiärdate

Min första award´s har anlänt! Min vän, läsare och bloggerska Trillingnöten nominerade mig med så fina ord att håret rese sig på mina armar och kinderna rodnade. Med den belöningen följer ett ansvar att själv utnämna fem bloggar jag tycker ska ha en award och svara på några frågor:

Varför började du blogga?
Fick en stark impuls att starta en blogg där jag ville beröra samarbetet mellan kropp och själ i alla dess angelägenheter. En slags Aha-upplevelse. 
Vad vill du förmedla i din blogg?
Jag vill dela med mig av min drivkraft, få läsaren att tänka fritt och öppna sinnet. Kanske finner läsaren sin egna kraft att följa sina drömmar och ambitioner. Jag brinner för att föra budskapet vidare: Den viktigaste personen i ditt liv är DU! Följ ditt hjärta och det kan aldrig bli fel. 
Vilka bloggar följer du?
De som jag följer ständigt finns på listan i högerspalten. Finns även andra bloggar, men som jag sällan ger kommenterar till. Jag ser kvalitet istället för kvantitet, när jag resonerar i bloggvärlden   
Favoritfärg: 
Alla nyanser av blått och alla nyanser av rosa
Favoritfilm: 
A walk to remember, Titanic, Gladiator, The aviator
Vilka länder drömmer du om att besöka?
Afrika i dess ursprungskultur-Kina och pandorna-De tre största vattenfallen i världen-Rom och den romerska historien-Ett möte med Auborginerna i dess ursprungsmiljö

Nu till mina nomineringar och vad just jag finner hos dessa fantastiska tjejer: 

Lovewater: Klara har en fantastiskt unik personlighet som hon kärleksfullt delar med sig av i sin blogg. Hon talar öppet om sin strid i anorexins värld, om träning och inre tankar. Hon är som människan är och hon står för det hon är. Klara bjuder villkorslöst på insikter och styrka till sina läsare. Hos Klara finner du många spegelbilder av dig själv. En blogg som får dig att se livet. 

Drivkraft-Linn Lundborg: En blogg att hämta just kraft ifrån. Linn besitter enormt mycket kunskap om livets resa, motivation och vägledning. En helt underbar kvinna med fötterna på jorden och ett stort kärleksfullt hjärta. Hos Linn får du kraft att finna dina drömmar. 

Fitness och Hälsa: Hos Karin har jag bott nu sen min start för ett år sedan. Hon är levnadsglad och inspirerade med sina träningstips och enastående matkunskaper. Det är enkelt och ärligt med mycket glädje. Karin bjuder även på vackra foton från sin vardag. Pricken över i är Karins stålande leende som får den gråaste vardagen att börja skimra i rosa. 

Nothing and everything: Maggi är en underbart charmig tjej som är just som Maggi är! Inga konstigheter alls, hon skriver rakt och enkelt ifrån sitt liv utan att förvandla ett endaste ord till det bättre. Lite svordomar här och var med humor som sällskap. Jag älskar Maggis blogg för dess ärlighet, spontanitet och frikostighet när det kommer till reflektioner i vår vardag såväl som på träningsarenan. Hos Maggi får du allt och lite till! 

Life is like a box of chocolates: Sist men inte minst! Hos Trillingnöten får du livets hela koncept med en smak av humor. Hon är helt makalös att trolla med bokstäverna i sina inlägg där hon skriver om de stora frågorna och de små. Allt finner sin mening hos denna bloggerska, hon bjuder på många tänkvärdheter med sitt öppna och kärleksfulla sinnelag! "Trillis" har ett hjärta över till alla. 

Avslutningsvis vill jag tacka Alla för att möjligheten ges att titta in i just Era liv. Ni har unika enskilda budskap och ingen är bättre än någon annan. Alla gör sitt bästa utifrån vad dom vill förmedla vilket är lätt att glömma i bloggvärlden. Bekräftelsebehovet är stort och kan vara tömmande för en del. Så hatten av för samtliga bloggare som ger av sin tid och energi till sina medmänniskor!  

13 kommentarer:

klara sa...

Fina Malin, vad glad jag blir när jag läser detta. Blir alldeles rörd! Du är då för go :) Innebär detta att jag ska göra samma sak som du och skicka vidare?

Malin-Charlotta sa...

Du är värd varje bokstav och mer därtill, Klara!

Detta är bara OM du vill! Såna här typer av award´s kan skapa lite ångest över att man måste "välja" och "peka ut" och det är INTE meningen. Allt gör du av fri vilja med full respekt och kärlek. Så det är absolut inget måste.

Kärlek till dig, vännen!

Maggi sa...

Men fan Malin...du är ju en mästare på att få mig att böla...av glädje =)
Tusen tack för dom fina orden...du vet ju att jag är grymt dålig på att uttrycka mig så med handen på hjärtat lutar jag mig försiktigt lätt fram och tar av mig hatten ÄNNU en gång för dig!

KÄRLEK!

Ps...betyder det att jag skall göra samma sak nu, nominera? D.s

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Tack så mycket för dina fina ord, Malin-Charlotta! Vad gullig du är! Kram

Malin-Charlotta sa...

Haha! Woww Maggi Maggi! Det är just DET HÄR jag bara älskar hos dig!

Malin-Charlotta sa...

Alla ord kom från från hjärtat, Karin!

Kram till dig!

Malin-Charlotta sa...

Förlåt missa sista raden, Maggi! Blev så till mig! Haha! Skriver som jag sa till Klara:

Detta är bara OM du vill! Såna här typer av award´s kan skapa lite ångest över att man måste "välja" och "peka ut" och det är INTE meningen. Allt gör du av fri vilja med full respekt och kärlek. Så det är absolut inget måste.

Hatten av Kram!

Trillingnöten sa...

Men Malin-Charlotta! Vad glad jag blir :) Tänk, först får jag förgylla andra människor liv och bloggliv med att dela ut awards och sen får jag tillbaka den glädjen. Med massor av fina och vackra ord som jag kan spara och ta fram när livet vänts upp och ned och jag behöver uppmuntran :) Tack snällaste du! Och vad härligt att få bli din första awardare!! Ha en superfin tisdag! Kram!

Malin sa...

Åh, vi skulle helt klart se på film tillsammans ;) alla mina favoriter med!

Och awarden, den är du värd!!
Kram

Malin-Charlotta sa...

Visst är det fantastiskt, Trillis! Give and take i flerdubbel bemärkelse.

De här orden tycker jag extra mycket om: ""Med massor av fina och vackra ord som jag kan spara och ta fram när livet vänts upp och ned och jag behöver uppmuntran :)""

Så jag tänker som så att...jag lånar den idén av dig..!

STOR KRAM!

Malin-Charlotta sa...

Tusen Tack Malin!

Åhh precis som du säger, vilken filmkväll vi skulle ha med alla känslor i topp. För de här filmerna väcker starka känslor och eftertänksamhet hos mig. På ett bra vis :)

Kram & ta hand om dig!

Linn sa...

Finaste du. Jag har så jäkla svårt att ta till mig sånt här, men du gör det på ett sätt så att det går rakt in i hjärtat. Tack för ditt senaste mail <3

Malin-Charlotta sa...

Från hjärta till hjärta, Linn.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...