22 september 2011

Du & Jag i en uppförsbacke

De flesta av oss har en lång uppförsbacke framför sig just nu. Vi klättrar uppför tillsammans, men vi kan inte klättra åt varandra. Jag kan sträcka ut handen och du kan fatta min hand. Men varje steg måste jag ta själv, och på samma sätt som du kan jag bara ta ett steg i taget. 

Tidvis går det lätt, vi småspringer upp för backen. Ibland snubbar vi på småstenar eller hejdas för en stund av stenbumlingar. Vi måste ha tålamod och vara övertygade om att det är möjligt att nå krönet. Vi kan hjälpa varandra att inte förlora modet.

Vi kan se tillbaka på den tid för länge sedan när vi var under isen. Och nu är vi här. Vi har kommit så här långt. Vi är starkare, friskare, säkrare på oss själva. Varje steg vi tar gör nästa steg lättare- för varje steg står vi på allt stadigare mark. 

Ur
VAR MORGON NY
(Each Day a New Beginning)


10 kommentarer:

Anonym sa...

<3 VI KAN BARA BEHÅLLA DET VI HAR GENOM ATT GE BORT DET....<3

Malin-Charlotta sa...

Så sant, så sant. Kärlek till dig, min bästa <3

i min lilla lilla värld sa...

Och efter uppförsbacken kommer det snart en nerförsbacke =)

Malin-Charlotta sa...

..och nästa gång vi står inför en uppförsbacke är den inte lika lång och brant...

Trillingnöten sa...

Kloka ord! Jag skrev nyss i en annan blogg som skrev om jaget och om man kan förändra sin självbild efter mobbning...
Jag skrev att vi alla drar ett lass av gammal mobbning, elaka kommentarer och dåliga erfarenheter. I nedförsbacken finns det två val. Antingen låter man lasset köra över en för man inte orkar hålla emot, eller så tar man ett steg åt sidan och låter lasset fara förbi. Lite hjälp på vägen, en utsträckt hand där man drar lasset, kan få en att ta det där steget åt sidan....

Malin-Charlotta sa...

Tack för du delade med dig, Trillis, till mig och dina andra bloggisar". Du är en klok kvinna.

Tillsammans bygger vi de starkaste broar över de vildaste vatten!

klara sa...

Åh så bra skrivet! Du har mycket klokheter på lager Malin och jag är så tacksam för att du pytsar ut dem till oss då och då :)
Sv. det där med pyramider låter spännande men jag har ingen aning om vad det är,ha ha. Måste genast googla det :) Hoppas du får en skön helg min vän!

Malin-Charlotta sa...

Tack finaste Klara. Jag förmedlar bara vidare budskapet, finner det så vacker och sant.

Har svarat i din blogg ang pyramidträning m.m

Fin kväll till dig!

klara sa...

Jag upptäckte just din fina funktion under Foton, så himla smart och roligt att kolla på ett bildspel så där. Många fina bilder som jag aldrig sett eftersom jag är en rätt ny läsare. Fick plötsligt en större helhetsbild av dig- du är så vacker! Jag älskar dina naturbilder också, de blir en mjuk kontrast till träning och gymbilder. Känns som att jag hittat en skatt, ha ha :)

Malin-Charlotta sa...

Men Klara! Underbara du! Att få höra jag är vacker är stort, får placera det i hjärtat och känna försiktigt och kärleksfullt på det då och då. Känna in liksom...Wow!

Varit dålig på naturbilder under sommaren, är för jag blivit lite lat då jag gör de i ett annat program som tar mer tid. Men kom på att jag saknar det nu, tycker o att laborera med text och foto, att ge läsaren en helhet. Blir ändring på det nu!

Tack för dina vänliga och varma ord. Och det där med skatten, Klara. Jag har också hittat en ....i dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...