18 september 2011

Regn, vind och inga fötter. Det är det här som kallas kärlek.


Jag hade ingen känsel i mina fötter när halva sträckan var avklarad, på fullaste allvar. Regnet pressade sig in på den ångande kroppen och leran som skvätte från cykelhjulen gav mig "bruna hund sjukan" i ansiktet. Jag frös och svettandes om vart annat och fingertopparna var vita. Det var 74 kilometer på två hjul i ett icke önskvärt höstväder som blev målet idag. När vi var framme tittade min sambo på mig och sa med varm blick: Dina läppar är blå, älskling.. Det var många färger blandade på min kropp denna dag, men känslan var densamma som alltid när vi umgicks på två hjul.

Likt en skinande sommardag fanns leendena där, skratten och optimismen. Alla uppmuntrade vi varandra och gav varann en klapp på ryggen för att mäkta med att fortsätta. Idag söndag, var det säsongsavslutning med Örebrocyklisterna, en stor samling upprymda entusiaster som inte bryr sig så mycket om regn, vind och lite lort i ansiktet eller blandade färger på kroppen. Här vinner gemenskapen till medmänniskan och glädjen till sin vän som bär på två hjul.


Det är det här som kallas kärlek till sin sport.

Ett stort tack till Örebrocyklisterna för den här säsongen från mig & Håkan !

6 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vilken härlig känsla! Jag fick gåshud när jag läste :) Det verkligen ångar kärlek till sporten! Du har en liten award väntandes hos mig vännen :)

Malin-Charlotta sa...

En awards !!? Finaste Trillis, nu är kinderna röda. Ska på det genaste titta in hos dig.

Åh visst banne mig är det kärlek! Insåg det svart på vitt igår när entsuiasmen inte sviker ett endaste ögonblick.

Stor varm måndagskram till dig, vännen! Åh stort kärlekstack än en gång! Wow!

LinaTriathlet sa...

Åh vilken härlig cykelkärlek :)

Malin sa...

Tänkte på er i det gråtrista söndagsvädret. Lite trist att frysa annars brukar inte vädret vara hela världen. Det som inte dödar det härdar :)
Min syster från Göteborg var hemma i helgen så umgicks med henne. Hade iaf inte kunnat cykla igår, kände mig sådär i kroppen och gjort sista veckan. Idag vaknade jag med halsont :( Fick byta bort mitt Spinpass ikväll, bäst att vila. Segt att känna sig sådär, men jag får blicka framåt. Nästa vecka är jag pigg och frisk som en nötkärna :)

Malin-Charlotta sa...

Visst är det kärlek, Lina! Hoppas det går bra uppe hos dig :) Träna bäst & sköt om dig!

Malin-Charlotta sa...

Åh Malin, hoppas du kryar på dig i det snaraste !!

Jag hoppas förkylningarna håller sig borta, be tanke på gårdagen var det ju inte så optimalt med allt nedkylande. Men jag lever med den tron att kärleken är varm och klarar allt ..:)

Kram & kry på sig nu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...