25 september 2011

Trotsig 38-åring

träningsuppehåll.nu

En herr snuva hälsade på i torsdagskväll och ligger fortfarande kvar. Ett besök hos kiropraktorn samma dag gav signaler på en trött och sliten kropp, så efter behandlingen följdes några timmar i feber. En vanlig reaktion på mig när spänningar släpps ut i det fria, tycker dock det är oerhört skönt att bli av med lite stress slagg. Dags att vila  i en vecka för att komma ikapp. Stålkvinnan får stå åt sidan för att bereda väg för Bomullskvinnan, balans ska uppnås. Under den kommande månaden ska jag fundera på vad jag verkligen vill med min träning, inser att jag inte kan hålla på med landsvägscyckling, distanslöpning, styrketräning och bänkpress i ett och samma bräde på en hög nivå. Det fungerar inte fysiologiskt (uppbyggnad av kondition samt muskler går inte hand i hand) eller psykologiskt (kan bli stressigt att irra mellan cyklar, skivstänger och löparskor). Jag måste välja även här och jag ska erkänna att jag vill inte. Jag vill ha allt. Så enkelt är det. Känner mig som en trotsig femåring som inte alls förstår varför hon inte får äta godis alla dagar i veckan.

10 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Åh, jag känner igen den där frustrationen! Att kunna kombinera allt är så svårt...men hur väljer man? Utan att försaka det man vill? Och vad vill man mest egentligen? Det är frågan!

Malin-Charlotta sa...

Ja, hur sjutton väljer man? Just nu har jag ingen aning , men förlitar mig på att svar kommer. Får ha lite tålamod helt enkelt...

Malin sa...

Trist med snuva :( Bra att du tar det lite lungt. Man behöver ta en liten paus ibland. Jag hoppas på att min snuva snart är helt väck. Ska testa lite spinning ikväll, längtar rejält efter att få svettas.

Känner igen det där med att man vill göra så mkt. Finns allt för mkt kul i livet. Svårare att välja. Känner att jag inte blir riktigt bra på nåt då jag kör väldigt varierat. Jag gör ju det jag tycker är kul och det räcker ju långt, men så finns tävlingsmänniskan där som vill lite mer.

Maggi sa...

Haha vilken skön bild!
Jag är också sjuk, börjar ju i skolan på fredag så det är ingen bra tajming.

Jag förstår dig, du har ju tom cykeln. Själv så dras jag mellan löpning och styrketräning. Kan lixom inte välja, VILL INTE välja. Hoppas dock att jag blir klokare när utbildningen börjat.

Krya på dig M-C!
Kram

Malin-Charlotta sa...

Känner igen mig i dig, Malin!

Hoppas din snuva bestämde sig för att dra, min är kvar och nu är det lite hängigt dessutom. Blir nog inget jobb imorgon..

Lyssnalyssnalyssna på kroppen!

Malin-Charlotta sa...

Tack & bock Maggi! Här ska kryas!

Åh visst passa fotot bra: Malin 38 har blivit Malin 5 som trotsar ;-)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Frustrerande, jag förstår dig. Men ändå viktigt att lyssna på kroppen!

Hoppas att du känner dej bättre nu!

Malin-Charlotta sa...

Tack Karin!

Är faktiskt hemma från jobbet ett par dagar. Lyssnade lite extra & så fick det bli.

Malin sa...

Klokt att vila! Hoppas du hittar balansen! KRAM

Malin-Charlotta sa...

Balansen är äntligen åter på intågande, Malin!

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...