8 februari 2012

Utan anmärkning

Veckan då beskeden trillar in är här, så nu får känslorna bekänna färg. Det är som om luften gått ur, men ändå blev det befriande. Idag ringde en läkare från Läkargruppen och meddelade att röntgen på mitt underben var utan anmärkning. Inga sprickor, inga inflammationer, inga knölar. Vi har alltså ingen aning om varför jag har ont och inte kan belasta. Jag står utan diagnos med en daglig smärta från en skala 2-8. 

Och det känns i träningshjärtat


Nya samtal väntar, vi pratade om att sätta in en lokalbedövning för att se exakt vart det gör ont och jag ger det en chans men bestämmer mig även för att gå vidare genom att söka upp  "alternativa" doktorer. I måndags kom jag i ett annat ärende i kontakt med en Osteopat . Ska boka en tid då jag tror på att livet tilldelar människan precis det hon eller han behöver i rätt stund, allt vi behöver gör är att gripa tag om den chans vi får. Det får bli mina första steg på en fortsatt vinglig väg.


Avslutar med ett motivationsfoto från Blodomloppet 2011 för att visa vart jag ska någonstans


8 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Åh. Bra fast ändå inte! Man vill ju veta varför! Hoppas de nya undersökningarna hittar nåt!

Malin-Charlotta sa...

Precis så är det, Trillis. Bra men ändå inte bra. Letandet fortsätter.

ha en fin dag, min vän.

Malin sa...

Kan bara hålla med, bra fast ändå inte. Jobbigt att inte veta vad det är. Bara söka nya vägar, det är bra!

Åh jag känner att jag saknar läsa dina fina inlägg och även andra bloggare jag följer. Hoppas på att det värsta lugnat ner sig lite så jag har lite tid över till sånt också. Har valt bort datorn på kvällarna då dagarna varit överbelastade med jobb. Jag har behövt vila huvudet på kvällarna. Tränat och bara varit. Jag lyssnar mycket mer till min kropp nu för tiden. Det är bra :)

Hoppas det är bra med dig för övrigt!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Jobbigt att inte veta vad smärtan beror på! Förstår att det är jobbigt för dig! Håller tummarna för att det ska lösa sig!

klara sa...

Va bra men samtidigt inte. Jag förstår att du hade velat veta vad som är fel, varför du har ont. Men samtidigt är det ju bra att de inte hittade något fel.

Jag kom att tänka på dig Malin igår då jag läste en artikel i tidningen Må bra om smärta. Jag har ju själv dagligen ont i ryggen och jag fastnade för denna artikell för den handlade om hur våra hjärnor anpassar sig till smärtan och hur vårt sätt att tänka i sin tur kan påverka smärtan. Tydligen har det forskats en del på området och man rekomenderade också en dennan bok http://www.bokus.com/bok/9789127130036/hjarnkoll-pa-vark-och-smarta/
Kanske något?
Skickar en varm kram

Malin-Charlotta sa...

Åh Malin! Vad jag har saknat DIG, men jag har också förstått varför du inte varit här! Du gör så rätt som tar hand om dig, det gör mig väldigt glad!

allt är jättebra här annars, mycket fart med nya skolan o allt men nu ska jag ha några dagar i stillhet.

Tog faktiskt ledigt från jobbet imorgon :)Kram & fortsätt sköt om dig!

Malin-Charlotta sa...

Tack snälla Karin för din omtanke!

Malin-Charlotta sa...

Det är så sant, Klara, jag är faktiskt så här dagen efter väldigt glad att benet är helt. Jag har redan bokat tid med min kiropraktor som ska bli den första att få ge sina goda råd.

Tack så jättemycket för artikeln, jag ska läsa den och bolla tillbaka till dig. Kram finaste Klara, du är bara helt enkelt bäst!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...