23 februari 2012

100 poäng av 88 möjliga - en saga om att överträffa sig själv

Att nå det där omöjliga. Det där som man tittar lite på i smyg men inte riktigt vågar se på med helt öppna ögon. För tänk om prestationen inte motsvarar ens förväntningar? Nu vi vi ju att världen inte rasar för att vi inte når dit vi vill och att det är helt ok. Vi tar bara nya tag och lär oss på vägen till nästa mål. 

Men i förrgår mina damer och herrar, överträffade jag mig själv. 
Det här var lärarens kommentar då vi haft prov i Träningslära: 

"Det är ett minutöst arbete du gjort med årsplaneringen. Det är så här verksamheter ska styras upp, förutsatt att man har mål för sina aktiviteter! I provet visat stort intresse och engagemang, innehållsrika svar med god analysförmåga. Tankar och funderingar uppskattas och du svarar med en sån insikt! För det måste jag ge dig extra poäng"


Jag känner mig lite förtrollad, vågar knappt tro att det är sant. 
Men det här är verkligen mitt liv just nu. 

Ämnen: En separat Årsplanering, pulsering, formtoppning, träningsplanering veckovis/periodvis/årsvis, återhämting, uppvärming, nedvarvning, målsättningar och utvärderingar som ledare, koordination, teknikträning, idrottsskador, träningsvärk, överträning, immunförsvar

13 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Grattis! Vad roligt! Du är grym! :)

Åhh jaa, yogan är ett verktyg som hjälper mot det mesta! :) Har lite extra energi idag!!

Annie sa...

Åh vad härligt, du är fantastisk!

Malin-Charlotta sa...

Tack finfina Du! Så hilmas skönt med maxpoäng & poängplus, Lina! Haha! Har aldrig hänt!

Åh tack för yogan, jag ska nu!

ZtorZillen sa...

GRATTIS! Men...jag blir jättenyfiken på din utbildning! Vad heter den och VART läser du den?

Malin sa...

Du är verkligen grym o inspirerande!!
Stort grattis!
Kommenterade förra inlägget häromdagen men måste blivit nåt fel. Blir så glad av dina inlägg, sprudlar av energi.

Malin-Charlotta sa...

Tusen Tack, Ztorzillen, är så kul! Det är en 1-årig distansutbildning via Örnsköldsviks folkhögskola. Rekommenderas varmt, tas in på personligt brev. Min lärare Bengt Nordström är oerhört kompetent och uppdaterad på senaste forskning.

Malin-Charlotta sa...

Hej fina Malin! Jag kan se den senaste kommentaren från dig, den med "huvudet i det blå"? Verkar vara något som strular för jag får mail om att kommentarer som läggs, men sen syns se inte i bloggen. Får kolla upp det.

Och tack, den glädjen och inspirationen är ömsesidig! Så tacksam för att du finns här, Malin !!!

Trillingnöten sa...

Wow! Det är det enda jag kan komma på att säga! Du är ju fantastisk på alla sätt och det är ju härligt att du får veta det från olika håll! :)

klara sa...

Vilken underbar respons att få från en lära. Tänk vad betydelsefullt det är att man får kommentarer och inte bara poäng. Sånt kan verkligen lyfta en till skyarna. Är så glad för din skulle Malin. Och jag förstår din lärare när han/hon skriver att du har god analysförmåga och är genomtänkt för det känner jag i alla dina fina kommentarer och inlägg du skriver :)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Åh, grattis grattis! Vilken underbar kommentar du fick! Härligt jobbat! =)

Malin-Charlotta sa...

Min hjärtans Trillis! Vi är alla fantastiska på alla sätt!

Kram & Kärlek!

Malin-Charlotta sa...

Håller med dig, Klara, bekräftelse är viktigt, särskilt när man slitit hårt. Att få beröm och veta man är på rätt väg är så viktigt för såväl självkänsla som självförtroende. Bengt ger mig mycket, precis som också du gör just nu och mer än ofta, jag blir verkligen taggat att fortsätta mot mitt mål!

Tack för du finns, härliga Du!

Malin-Charlotta sa...

Tack snälla Karin, vad go du är! Nu kör vi mot nya mål!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...