19 augusti 2012

Blodomloppet 2012 - en utmaning utan dess like

Vem trodde det här när jag började rehab-springa i Maj månad? Med ett pass i veckan har det så fortsatt med en start på 6:30 tempo. Har arbetat mig långsamt ner till ca 4:55/min på 5000 meter och benet håller!


Återstod att ta ett beslut: Vara med och springa för att jag kan och inte för att jag ska springa så himla fort. Det blir en utmaning utan dess like när jag står där på startlinjen till Blodomloppet den 30 Augusti, för jag är en tävlingsmänniska. Jag kommer inte att slå något personbästa och jag kommer inte springa så fort som jag tidigare önskat, utan jag har en helt ny, spännande anledning till varför jag deltar: 

För att jag kan, för att jag vill och för att jag älskar att springa! 

14 kommentarer:

Livskraft sa...

För att du kan, vill och ÄLSKAR att springa är väl de absolut bästa anledningarna till att delta ju!!!
kram

Malin-Charlotta sa...

Visst är det så! Ska påminna mig själv om de orden från dig när jag står på startlinjen och det börjar rycka och ryka om benen ;-)

klara sa...

Det är ju det viktigaste. Resultat och rekord är mindre viktigt. Gör det för att du älskar det!

ZtorZillen sa...

Heja coach!

Malin-Charlotta sa...

Älska att springa, Klara!!!

Annie sa...

Tävlingsinstinkten blir mindre hela tiden för mig. Mot andra. Men jag väljer att tävla mot mig - under de förutsättningar som finns just då.

Precis som du. Efter förutsättningarna för att du älskar det!

LinaTriathlet sa...

Helt rätt inställning, för att du kan och för att du älskar att springa!!

Tack fina du för din varma kommentar! Jag blir så glad! Just nu är jag så lycklig och går omkring i min ironmanbubbla och nästan svämmar över av känslor, jag vill inte att det ska ta slut!

Malin sa...

Ja så rätt och så kul att du ska springa Blodomloppet! Det börjar närma sig nu. Tog en 7 km tur igår, det kändes bra. Jobbigt men härligt :)

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Härligt att det funkar så bra att springa nu! Och bra inställning inför Blodomloppet! :-)

Malin-Charlotta sa...

Tack Zilliz! Heja du med!

Malin-Charlotta sa...

Vi får heja på varandra, Malin! Bara 5 dagar kvar nu :) Önskar jag kände mig lite mer förberedd i min uthållighet men får ta loppet precis så som det känns och utvecklar sig. Blir så roligt att delta!

Malin-Charlotta sa...

Det är verkligen esset av konditionsträning, att få springa :) Och du vet, Lina, alla ord är från hjärtat!

Malin-Charlotta sa...

Jag får ha största tillförsikt, inte trycka på för mycket, då kommer det att bli bra! Tack Karin!

Malin-Charlotta sa...

Klokt Annie! Heja oss :)!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...