6 juli 2011

"Att välja glädje" vill jag ge till alla människor.


En kär väninna skrev till mig: Du måste skaffa den här boken nu !! Den har lösningen på ditt problem !! Allvaret och entsuiasmen i hennes ord fångade mig och inom några dagar var boken inhandlad. Den förändrade mycket, knöt upp svåra knutar som jag kämpat med länge på mindre än ett ögonblick och frihetskänslan blev enorm. Våra tankar är oerhört kraftfulla och för att förstå hur de verkligen påverkar vårt liv och våra val, läs boken. Jag var som vanligt alldeles för ivrig, så kunde inte sluta läsa fast författaren bad mig i sin text att "vila", vilket nu gör att jag läser boken igen. I en lugnare takt. Om jag kunde, skulle jag ge denna bok till alla människor, för att föra budskapet vidare. Men, min blogg är bättre än att sitta med armarna i kors och ni som i eran tur tittar in, för boken vidare så budskapet fröar av som en blomsteräng!

Just idag väljer jag denna text:

Det är mina tankar om det som händer mig som bestämmer mina känslor. Ändrar jag tanke ändras min känsla.

Kay Pollak ' Att välja glädje'

10 kommentarer:

Matilda sa...

Med tankar kan man förflytta berg. Falla eller resa sig. Det är i tanken som beslut tas som sedan blir till handling. Det är där vi väljer om vi vill leva eller dö.
Med ljusa tankar blir vårt sinne ljust. Jag tror på tankens kraft och jag tror på vad min pappa en gång sa till mig när jag tränade puttar: "Tänk i bollen, slå sedan och den kommer gå i" - och visst var det så, den gick i.

Malin-Charlotta sa...

Tack för din fina delning, Matilda. Ju fler vi är som väljer tankens kraft och gåva i ett ljust sinne, desto bättre blir världen vi lever i. Så att föra budskapet vidare är det bästa vi kan göra.

linn sa...

en fantastisk liten bok :-) Nästa bok du ska läsa är "munken som sålde sin ferrari". //L

Malin-Charlotta sa...

Tack för tipset, Linn! Vilken nyfikenhet du väckte nu.

Imorgon em ska regnet ta över Örebro så då ska jag besöka bokaffärerna för att införskaffa "Att växa genom möten" med Kaj Pollak och någon av böckerna från Paolo Coelho. Inte helt omöjligt ditt tips åker med ner i påsen också!

Anonym sa...

härligt härligt härligt =)

Maggi sa...

Bra tips till semestern! Denna skall med till Barca och hänga =)

Malin-Charlotta sa...

Visst är det Härligt Härligt Härligt!

Åh Maggi, boken kommer förändra ditt liv :)

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Kay är fantastisk!

Maggi sa...

Barcelona Malin =)

Malin-Charlotta sa...

Vist är han, Oroshjärta! Och Välkommen!

Maggi: Tusen Tack ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...