19 juli 2011

Jag sneglar på dig och känner längtan

Jag vill välja mitt liv och min verklighet. Jag vill välja möjligheternas och de oräddas värld även om den tar mig fram mot svåra etapper. 

Så när jag ser på dig väljer jag att känna längtan. Tänk att återigen få känna vinden tränga genom min hud för att blåsa liv och kraft  i mina starka cellerkroppar. Att få uppleva dofternas paradis växa genom mina lungor och att se asfalten som min vän istället för min fiende. En längtan efter en udda tvåsamhet på hjul som bygger på en kärlek av galenskap och ambitioner. 

När jag ser på ditt färgstarka "jag"  och känner denna kärlek betyder att jag inte är rädd. För egentligen, hade jag likväl kunna valt rädsla som min bästa vän, efter det mörker vi precis här och nu tillsammans passerar  igenom. 

5 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vackert skrivet! Återigen dessa val. Valen att vara stark, att inte vara rädd, att våga, vara sig själv. Det är val vi gör dagligen och det sitter i skallen :) Alltid. Man är starkare än man tror och bättre än man vet!

Malin-Charlotta sa...

Åh Tack!

Jag träffar många människor som inte ser sina val och med det är de också oförmögna att välja sitt liv. Det gör ont i mig, så när jag skriver ett sånt här inlägg vill jag förmedla "friheten av att välja".

Ju mer vi för det vidare, desto bättre blir tillvaron för våra medmänniskor :)

klara sa...

Tack för din kommentar. Jag hålle rmed dig, de där valen av lag på gympan var rena terrorn. Så synd att det ska behöva bli så.
Va skönt att hör att du hittat dig själv utan att behöva känna prestationsstress :)

Vad vackert du skriver. som poesi med ettviktigt budskap. Tycker du är stark som vågar gå emot rädslan

Annie sa...

Det är ett bra val du gör, många låter rädslan välja åt en istället för att aktivt välja det man längtar efter!

Malin-Charlotta sa...

Tack Annie och Klara! När kärleken till någonting är tillräckligt stor och stark, vinner den. Så enkelt är det.

Ta hand om er och tack för ni tittar in allesammans!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...