28 juli 2011

Tid kommer alltid

Jag ligger efter med det mesta efter min cykelkrasch. Så jag tar djupa andetag och tänker att öka tempot inte löser mina efterhängda sysslor. Jag tar en sak i taget, gör en lista varav jag bockar av en efter en, någon sak varje dag. Det har jag upptäckt är en perfekt lösning när "to do" sakerna lägger sig på hög. Det tar lite längre tid men jag mår bra på vägen.

Min kollega som även är en av mina bästa vänner sa till mig i våras: Tid kommer alltid, Malin. Hur du än vrider och vänder på klockan så får du alltid tid. Det är något vi brukar påminna varandra kärleksfullt om när det rullar på för snabbt. Det är de där små verktygen att hantera vardagen som är så värdefulla att dela med sig av. Alltid finns det någonting som någon hittar och använder som just sitt redskap.

3 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vilka kloka ord ni har! Du får alltid tid. Det är sant. Varje morgon när du vaknar får du en given tid som gåva i livet. Det är upp till dig att bestämma vad du ska göra med den. Vad inspirerande! Tack!

klara sa...

Tack snälla för din kommentar :) Underbart att ni har varandra att påminna om denna viktiga sak. För det är ju verkligen sant, tid kommer alltid. Men det är lätt att "lura" sig själv att tro att allt blir bättre för att man avverkar alla måsten på en gång. Det är ett konststycke att göra lagom mycket.
Va spännande det låter med det du skriver på. Jag ser fram emot att höra mer om det :)

Malin-Charlotta sa...

Tack själva för ni tittar in, fina Ladies!

Jaaa, denna underbara, kloka kollega som varje dag delar med sig och ger mig insikter till ett mer kärleksfullt liv. Hennes "tidinsikt" fick mitt liv att bli så mycket lättare. Och precis så är det, att i möten med andra finns kraft, energi och kärlek. Å massa, massa redskap att använda och föra vidare. Hon är utan ögonblink en av de största gåvor som jag fått!

Ja du, Klara. Jag skriver & skriver... Berättar om det i helgen på din blogg :)

Kärlek till er!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...