11 juli 2011

Även jag har en lista full med ambitioner som tappar färg för varje dag som går

Jag pratar ofta om att lyssna på kroppen. Att lyssna på själen och vad hjärtat vill säga, allt detta samarbete i fysiska som psykiska utvecklingar. Jag pratar om träningsglädje, livslust och att finna sina egna unika talanger och utveckla dom. Att plocka fram drivkraften som finns inom varje människa, göra dröm till ambition och en ambition till verklighet. Som medmänniska, träningscoach och i min relation med mig själv. I alla angelägenheter bör jag leva som jag vill förmedla till andra. Det är ingen enkel uppgift men ju mer uppriktig jag blir mot mig själv desto lättare blir det att ge budskapet vidare.Mer självklart och sant.

Har en lista på saker jag har ambitionen att genomföra. Under min semstertid slår det mig att vissa ambitioner som en gång var sprakande röda av livslust, bleknat av för de inte fått tillräckligt med uppmärksamhet av min tid. Jag rannsakar mig själv, hittar rädslor, tvivel och ett ego som vill ta mer plats än vad som kan hanteras. I samma stund minns jag att allt brutalt kan förändras på ett ögonblick och det påminner mig om att jag ska leva fullt ut.

Nu ligger listan framför mig med ett innehåll som både kväver och ger syre till min själ. Men framförallt är den sann, allt detta ska jag genomföra, förändringar som kan ändra hela min tillvaro. Nya vägar kommer öppnas, allt jag behöver göra är att våga sätta den ena foten framför den andra i det första steget, resten sköter min drivkraft om jag bara riktar den åt rätt håll, bort från mitt ego som vill allt annat än mitt bästa. Så vad väntar jag på? Egentligen? 



5 kommentarer:

Maggi sa...

Starkt att inte lyssna på sitt ego. Mitt ego tar över hela mig, men jag hoppas att jag en dag vaknar upp och inser vad som är bäst för mig. Det är så lätt hänt att man tror att man vet ....men så är det inte riktigt så. Malin...jag vet att jag sagt det förr och jag säger det igen: Du är så klok! Älskar dina inlägg.

Trillingnöten sa...

Tack för att du besökte min blogg och skrev en kommentar för då kunde jag hitta hit! Jag känner igen mig så väl i inlägget och tar det till mig! Kram

Malin-Charlotta sa...

Maggi: Första steget att börja vinna över egot är att se att det bor där i ens person och det gör du! Jag sparkar ut mitt ibland, när jag har mina "starka perioder" men så ger det mig en snyting tillbaka rätt vad det är. Phust...å ont gör det ju också..

Men tillsammans genom våra delningar, Maggi, kan vi upplysa och stötta varandra i våra ambitioner och låta vårt mod få ta mer plats än vårt ego. Du klarar det och jag med !

Trillingnöten: Tack själv för du tittade in! Hittade dig genom Karin på Fitness och Hälsa :-) Och det är just detta som är så underbart med bloggar, att dela tankar och erfarenheter med sina medmänniskor. Det finns alltid någonting att se, lära sig av eller känna igen sig i. För mig är det en stor gåva på alla vis.

Kram & tack tjejer, för ni tittar in och kommenterar :)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Du vågar sätta den ena foten efter den andra! Visst är det underbart med livet?!! Vi får själva styra över våra val och beslut. Jag är säker på att de förändringar som du vill genomföra kommer göra dig gott!

Malin-Charlotta sa...

Ja, visst är det härligt, Karin, att vi faktiskt kan styra alldeles på egen hand :)

Tack för dina ord!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...