8 juli 2011

Det är galenskap på G. Nu gör vi Tjejvättern och Blodomloppet i ett svep!

Jag fick en galen ide för ett par veckor sedan. Klurade lite fram och tillbaka och förra helgen släppte jag den för en god vän under en middag. Hon nappade direkt. Ska vi, sa hon. Jag är PÅ!

Det var allt jag behövde, en spark i baken och någon att genomföra den med. Min vän är en duktig cyklist och löpare, vi är lika till sättet, målinriktade och med stark kämparglöd, så vi blir ett perfekt team.

Den 31 Augusti går Blodomloppet i Västerås. Det är 10.000 meter. Vi bor i Örebro och snabbaste bilvägen dit mäter sträckan ca 100 kilometer. Cykelvägen mäter någonstans i de banorna. Vi ska cykla de 100 kilometerna till Västerås där våra sambos väntar för att ta hand om utrustningen, byta om och löpa de 10.000 meterna i Blodomloppet. Planeringen är att komma så tajt in till start att vi inte blir kalla i kroppen. Det som skulle hindra oss från att genomföra cyklingen är om det ösregnar, vi har båda viktiga lopp kvar under höstsäsongen och vi tar inga risker att bli sjuka.

Igår körde vi vår första träning ihop. 25 kilometer cykling i tempokörning 31.4 km/t och därefter med ett snabbt ombyte och kisspaus på ca 3 minuter, in i löparspåret för 3000 meter löpning i 4:53 tempo. Det var bland det roligaste jag gjort! Vi kommer träna tillsammans 1 gång i veckan och höja intensitet och sträcka. Det är endast  8 veckor kvar till vår utmaning. Följ med oss under vår träning!

IMG_1365 IMG_3858

3 kommentarer:

Annie sa...

sv:Haha ja men jag känner samma sak. Siffrorna betyder inte längre något utan jag fokuserar helt och håller på hur jag mår i kropp & knopp. Det är det enda som betyder något! :)

Tråkigt nog förstör de där siffrorna livet för alldeles för många människor och gör livet till ett helvete. Jag önskar att alla kunde slippa den ångesten och det tänket.

Ska bli kul att följa er på vägen, vilken fantastisk utmaning! :)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vad spännande att få följa er under er träning inför detta! Låter grymt kul!!! =)

Malin-Charlotta sa...

Så sant, Annie. Vi får jobba på att föra vårt budskap vidare så fler slipper viktstressen :-)

Karin & Annie: Och visst ska det bli kul med utmaningen, undrar om vi vet vad vi gett oss in på ..? ;-) Det roliga är, att vägen till målet kommer bli minst lika kul, om än inte roligare !

Kram på er tjejer !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...