25 november 2011

Våga lämna intensiteten och pulsklockan hemma

Bara sådär, för att testa hur sinnet skulle reagera. Nyttigt och ibland nödvändigt, om ni frågar mig. I träningsvärlden är det lätt att stirra sig blind på intensitet och puls nivåer för att nå det resultat man önskar. 

Träningen blir en enda stor intensitets jakt och plötsligt står vi som dumma frågetecken och undrar vart glädjen tog vägen?  

Så innan mitt simpass bestämde jag mig för att lita och lyssna på kroppen istället för att stirra efter stora bokstäver på armbandsuret genom att lämna pulsklockan hemma. 

Vilken befrielse
Tack 


En sen sommarmorgon på mitt jobb

8 kommentarer:

Matilda sa...

Jag är inte så modig. Som du bästa Malin. Men jag ska lära mig. Genom att lyssna på dig. Ta till mig och fundera. Tror det heter att bli erfaren.

Malin-Charlotta sa...

Du vet, har funnits gånger jag åkt hem och hämtat den där klockan när jag glömt den. Dom tiderna är förbi.

Och de nya tiderna är att ibland "medvetet glömma" den hemma. Erfarenhet? Ja, kanske. Du är där också, men bara inte riktigt redo..

Trillingnöten sa...

Ja, så är det precis! Man är hela tiden på jakt efter det och det och glömmer att njuta också! En promenad i vacker miljö är också träning, för både kropp och själ! Viktigt att komma ihåg :)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Klokt av dej!

Och vad vacker den där bilden var! En underbar morgon, förstår jag.

Malin-Charlotta sa...

Hej Trillis & Karin!


Ibland behöver vi bara helt enkelt göra tvärt om ....

Och tack, fotot är ett av mina bästa, Karin. Den morgonen bär jag verkligen med mig i minnet. Var förtrollande vackert.

klara sa...

Så tänkvärt inlägg Malin. Jag har funderat på en pulsklocka bra länge men det har alltid slutat med att jag tänkt att det kan göra mig mer skada än nytta om jag blir för fokuserad på siffrorna. Så jag ska nog låta bli.

Malin-Charlotta sa...

Hej fina Klara. Pulsklocka är toppen om man får en bra relation till den, annars kan det få, som du skriver, motsats effekt. Jag får passa mig ibland, så inte jakten går över styr. Så klokt av dig att låta bli, jag ska träna på att lämna det hemma oftare.

Christer sa...

Ja visst är det bra att bara få vara ibland. Men Pulsklockan är också bra att ha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...