7 november 2011

När hjärtat tar paus fortsätter kärleken att slå

Tankar till de som inte längre finns i vår värld. Vi saknar skratt och ögon som gav kärlek. Ord som vi tänkte men som aldrig lämnade oss eller ord som kom till oss när deras hjärtan tog paus. Alla ömma kramar vi önskar vi gett och vi önskar att vi fått.

Jag vill tänka, att det aldrig är försent, att ge kärlek då vi alla är ett. Så jag fortsätter att ge min kärlek, på mitt sätt, för jag vet att du känner och har förmågan att ge och att ta. Så vill jag vårda mina tankar om dig, pappa. I den övertygelsen vill jag leva.

4 kommentarer:

Matilda sa...

Tänk vad mycket fin kärlek din pappa får. För Malin, du är kärlek ända in i minsta lilla cell.

Malin-Charlotta sa...

Världen skulle gå i Matilda's kärleksskola. Då skulle den se mycket vänligare och rosa ut.

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vad fint skrivet, Malin-Charlotta!

Malin-Charlotta sa...

Tack Karin!
Jag var fortfarande känslosam efter helgen, då är det lätt att uttrycka sig.

Kram & ta hand om dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...