21 november 2011

Roddmaskin som konditionsträning

Plocka fram kreativiteten och skapa puls jobb utan att kunna använda sig av benträning, det är mitt motto just nu. Idag kördes det intervaller på roddmaskinen utan att trycka ifrån alltför mycket med benen så man kan säga att överkroppen fick sitt. Blev fin men hanterbar mjölksyra på de sista minuterna och sammanlagt ett godkänt pulsjobb för att enbart vara 1 minuters intervaller (60/30). Jag vill inte gå ut för hårt i början då träningen är av ovan natur, men här går det helt klart att plocka pulsslag så hjärta och lungor får sitt. Om skadan håller i sig i vänster underben, törs jag nog inte tänka på hur min överkropp kommer att se ut. Hur jag lokalt tränar benen under min skada återkommer jag till.

Rodd: 25 minuter
12 st intervaller a 1 minut vila 30 sek
Medelpuls: 76 %
Maxpuls: 85 %

6 kommentarer:

ZtorZillen sa...

Sv: japps, det är hundra på en vecka..!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Bra jobbat! Själv tycker jag att rodd är riktigt tråkigt... Vet inte varför, men har aldrig riktigt gillat det.

Matilda sa...

I sommar sitter du i en kajak och njuter av skärgårdens lugn <3

Christer sa...

Rodd skall ju vara en av de bättre träningsformerna för hela kroppen. Skall börja med det och har lagt in det i mitt träningsschema.

Malin-Charlotta sa...

Hej alla!

Det ger en grym träning i överkroppen och säkert även för benen med om jag nu hade använt dom också. Ska bli intressant och se om jag kan få upp pulssnittet över 80 % under 25 minuter. Är iaf mitt mål.

Skärgården Matilda? Kommer du också då....

Malin-Charlotta sa...

Och Christer, kul du lagt till det i ditt schema, vi kanske kan matcha varann ;-)

Man behöver inte vara sams med allt på gymmet, Karin. Det är väl egentligen lite som en Gott & blandat påse, man gillar det mesta, men så finns de där bitarna som alltid blir över....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...