1 oktober 2011

Att lära av en pensionär

På vägen hem från vårt cykelpass idag möttes jag av en syn som fick mitt hjärta att slå frivolter. En trampcykel för två kom emot oss på vägen och där satt en äldre dam i ca 80 år och gissningsvis var det var dottern som satt bredvid. Tillsammans var de ute och motionerade i det varma solskenet och de såg så upprymda och bekymmersfria ut. Särskilt den rosiga damen som var vackert uppklädd med ett glittrande hårband som blänkte i hennes vita hår. Sällan har jag sett en sån sorgfri pensionär. 

Mina tankar sa: När jag blir gammal, ska jag göra som den mötande damen. Den dagen jag inte orkar bära min kropp i någon form av motion, när leder och muskler inte längre vill, ska jag göra som hon.

Tänk att det alltid finns alltid alternativ till rörelse, allt vi behöver göra är att se möjligheterna istället för begränsningarna.

DSC03166

6 kommentarer:

Maggi sa...

Men vilken underbar syn!

Hoppas allt är bra med dig M-C?
Själv är jag heeelt slut efter skolan. Det var tuffare än jag trodde, känns som att jag pluggar till Doktor ;-)
Sköt om dig!
KRAM

Malin-Charlotta sa...

Ja vilken syn det var, helt fantastiskt!

Tack, Maggi. Nu är allt bra, kört lite för tomt ett tag så fick ta en paus och fylla på tanken i veckan som varit. Så nu är jag starkare än någonsin så klart :)

Ang plugget så är det tufft, skit tufft! Det är en resa utan dess lika att få in alla termer och krångligheter (skulle ljuga annars). Men så klart, är jag övertygad om att du klarar det !!!

Kramar tillbaka!

Trillingnöten sa...

Jag älskar gamla damer! De är så härliga! De flesta jag träffat är väldigt hurtiga, glada och pillemariska. Och alltid uppklädda, fast de "bara" ska till affären och handla mjölk! Love it. Jag vill också bli en sån! :)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Åh, sådan vill jag också bli när jag blir gammal! Har man den inställningen tror jag att man kan bli sådan. Jag hoppas det i alla fall!

Ha en fin söndag! Kram

Malin-Charlotta sa...

Gillar ordet "pillimarisk", Trillingnöten. Och visst är de härliga, vi har mycket att lära från de äldre.

Malin-Charlotta sa...

Med vår inställning till livet skapar vi också livet. Så min tro är att det fungerar, Karin!

Hoppas du har det gott! Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...