25 oktober 2011

Omkullvält motgång


Kunde nog inte föreställa mig att 1:15 minuters landsvägscykling på 80 % i snittpuls skulle kännas så tufft när jag senare landade hemma i soffan.  33 kilometer i en frisk höstluft med en solnedgång som jagade mig mot mörkret gjorde jag fick trycka på med den lilla kroppen som är påtagligt påverkad av skadevilan. En referens till dagens intensiteten är att under Tjejvättern snittade jag 82 % i 3:29:41 timmar. En viss skillnad..

Känner mig som ett omkullvält träd ikväll. Jag kommer dock till skillnad från den urgamla eken jag fotade på jobbet idag, att resa mig igen. Starkare än vad jag var dagen innan. För vi vet ju, att det krävs ju lite motgång innan framgången får plats att glänsa.

6 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jag vill bara säga TACK för att du tipsade om "Munken som sålde sin ferrari". Den är helt fantastisk och jag kommer nog att köpa den så småningom! Fantastiskt vilken källa till kunskap! Jag kommer att ta med mig massor från boken! TACK vännen!

Malin-Charlotta sa...

Bra Budskap är till för att spridas.

Glädjer mig att du tog till dig tipset och boken, den kommer att finnas med dig resten av ditt liv på ett underbart vis.

KRAM

klara sa...

Vilken fin inställning du har, med den med dig kommer du garanterat att resa dig upp igen :) Kram

Malin sa...

Såklart du kommer ställa dig upp starkare. Du har en positiv och härlig inställning.
Kan kännas lite trist att inte känna sig lika stark som förut men bara man vet och tror på sig själv att man kommer vara där igen så brukar det kännas bättre.

Har tänkt ta min vilopuls länge men glömt bort. Måste testa, lite nyfiken på vad den ligger på nu. Tack för påminnelsen :)

Ha en fin kväll!

Malin-Charlotta sa...

Åh Tack Klara! Jag är redan på G efter fått till ett bra styrkepass idag. Imorgon ska jag upp på crossen och snitta ca 84% i 28 minuter. Ska bli spännande ;-)

Malin-Charlotta sa...

Tack fina Malin! Jag kommer igen, det är alltid mitt motto. Känner mig piggare efter en dags vila igår.

Tycker absolut du ska kolla vilopulsen, det är riktigt kul att se utvecklingen. För min del vill jag tro att det nu bara kan bli bättre ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...