19 oktober 2011

Mitt första box-pass på Friskis & Svettis

Har inte vågat mig på box-passen tack vare min skada i axeln, men nu när jag byggt upp en stark baksida som gör jag orkar hålla axeln i rätt läge,  var det bara att testa. Och oj, vilket slag det kom ur de små nävarna. Gick ensam på mitt första pass och fick träna mot en kille som hållit på ett tag med boxning, så fick bra tips och råd.

Dock är jag besviken över fysen. Passet pågick i 1:15 minuter:  Uppvärmning och styrka ca 20 min, 40 min box och följt av rörlighetsträning, stretch  och meditation som avslutning i ca 15 minuter ( plusklockan stängde jag av innan nedvarvningen ). Inga efterlängtade svettpärlor eller höga pulser överraskade och som ni ser gav boxen en lägre medelpuls än både jumpa och skivstång. Troligtvis för att min puls sjunker så fort när vi byts av, jag och min medkämpe. Nästa gång ska jag ösa på mer!

Tid: 75 min
Medelpuls: 63 % 
Maxpuls: 83 %

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...