20 juni 2011

Nu ska jag under 22 minuter! Äntligen är löpningen igång efter 30 dgr uppehåll

Efter 4 veckors uppehåll med löpningen rycker det och sliter i löparbenen som aldrig förr. Programmet är spikat och det ska ta mig under 22 minuter på 5000 meter till loppet som är den 14 Augusti. Det ska bli väldigt intressant och se hur löpningen svarar efter all denna cykling, om det ger plus eller minus.

Intensiteten kommer fortfarande vara låg på antalet löppass, detta för att spara på benen men också för att jag helt enkelt inte får in fler träningar i veckan just nu då jag redan är uppe i sex som nu ökar till sju pass. Men jag tror på min teknikförbättring, varierad träning och återhämtning mellan löpningarna. Risken för överbelastning blir lägre med den varierade träningen och framförallt-min kropp älskar det!

7 kommentarer:

Maggi sa...

Åh åh åh vad roligt! Var försiktig bara. Vad är det för lopp du ska springa i aug?

Malin-Charlotta sa...

Ja, nu gäller det att hålla i hatten och vara träningssmart ;-)

Det är ett lopp som heter Blodomloppet här i Öret. Tänkte dra milen först men satsar på femman istället. Hinner inte träna upp mig tillräckligt, sen är jag alldeles för sugen på att slå mitt PB från Vårruset ... ;-)

Maggi sa...

Nice! Jag håller tummarna!

Karin FitnessochHälsa sa...

Härligt att löpningen går bra och lycka till på loppet!

Malin-Charlotta sa...

Tack Karin !!!

Matilda sa...

22min.. det är ju lätt som en plätt för dig! Jag tror du kommer springa på 20.48.

Malin-Charlotta sa...

Du är härligt positiv, Matilda! tror dock jag förlorat lite med inte att jobba på höga pulser i cyklingen. Löpningen känns bra i tekniken men behöver definitivt dra upp lite mer flås. Men tiden är helt klart lockande ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...