2 juni 2011

Ren galenskap är vad det är. 90 nya kilometer är cyklade både framlänges, baklänges och i sidled.


Det blåser på Närkeslätten. Inga träd som fångar upp vinden, bara gula rapsfält som ligger vikta efter marken. Ibland kändes det som att min Bianchi gick baklänges när byarna tog tag om ekrarna. Sidvinden var dock värre då den ville putta ut mig i vägbanan med sina tvära kast. Det var läskigt att cykla i sidled.
45 kilometers motvind innebär också att vi fick 45 kilometers medvind på hemvägen. Cyklingen blev vårt längsta pass någonsin. Är förvånad själv över att jag faktiskt orkar sitta i nästan 4 timmar på cykeln. Tror man måste vara lite galen för det. Och jag antar att tiden kommer att dubblas vad det lider.

6 kommentarer:

Maggi sa...

Malin, sitter du verkligen på cykeln i 4 timmar? utan att kliva av? cyklandes hela tiden...i 4 timmar?
Herre guuuud =)

Malin-Charlotta sa...

Hahaha! Nä, vi stannade för en kort fikapaus efter halva tiden :) Man ska gärna inte sitta mer än 2 timmar utan att paus enligt "cykelreglerna". (mkt med det där..;)

Go du är, Maggi!

Maggi sa...

Haha jag har ju ingen koll alls på cykelregler, så det var bra att du förklarade annars hade jag nog tagit det för givet...haha

Malin-Charlotta sa...

Du, jag har noll koll!! Har aldrig träffat på en sport med så mycket regler hit & dit. För att inte tala om etikettsregler! Och när jag läser dom, vill jag bara göra tvärt om ;-)

Haha!

Malin sa...

Wow va duktig du är Malin!! :D Och vad härligt det låter!! Kram!

Malin-Charlotta sa...

Tack Malin!

Jag har drabbats av cykelfeber. Bara cyklar & cyklar & cyklar lite till..

Kram :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...