12 maj 2011

Vårruset gav nytt PB utomhus & jag är kär i att tävla.

Jag är tävlingshög, full med endorfiner som sprider lyckostjärnor i hela kroppen. Jag nådde mitt mål och en bra bit till i mitt lopp i Vårruset. Mina löparben har inte velat fungera helt sen slutet av Januari så har endast kunna sprungit 1 gång i veckan sedan dess. Det är här cyklingen kommit in i träningen som komplement vilket verkar ha gett gott resultat.
Med härligt folkvimmel, musik, massa entusiastiska löpare kändes 5000 meter som 3000. Jag gick in med inställningen att köra mitt lopp, inte bry mig om de andra framför eller bakom och de som sprang om, bara hitta mitt tempo. Första 2.5 km gick lite för fort, så fick bromsa mig för att inte slänga mig själv i mjöksyreväggen. Är väldigt glad att jag känner min kropp och att jag även hade förnuftet att hämta andan lite mitt i loppet. Sista kilometern gav jag järnet och med brännande bröstkorg och mjölksyra som började härja i kroppen tog jag mig i mål på ett nytt Personbästa utomhus. Faktum är att jag hade några sekunder till att ta vilket känns fint i träningshjärtat. Jag är bara så lycklig just nu!


1km:4:50  2km:9:02 (4:12/km) 3km:13:30 (4:28/km)  4km:18:20 (4:50/km) 5km: 22:22 (4:02/km)

Mitt resultat : 22:22 minuter på 5000 meter

1Våruset
Tack älskling; för dina hejjar rop under loppet!
Inga framgångar utan dig!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...