25 juni 2011

En midsommar utan alkohol

Ett het ämne för många men för mig är det en självklarhet. Jag väljer bort alkoholen på midsommar av flera anledningar, men den främsta är att jag prioriterar min träning. För skulle jag ta mig en fylla oavsett om det blir en lätt sådan, skulle jag förlora många engagerade träningstimmar. De få gånger jag ändå väljer att ta lite bubbel är alltid i en låg träningsperiod och de tillfällena kan jag räkna på min ena hand. Nu är jag på väg in i en otrolig toppform och den skulle jag aldrig välja att förstöra.

Jag var nästan den enda nyktra på midsommarfesten och så här lycklig och harmonisk var jag. Utan alkohol.

3 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Man behöver ju inte alls alkohol för att ha trevligt. Förstår absolut ditt val där!

Låter som du hade en bra midsommarafton och jag hoppas att du får det bra resten av helgen! Kram

Malin sa...

Jag drack inte heller någon alkohol, men njöt av en härlig midsommar ändå!:) Bra val!! Av flera skäl.

Stor kram och Glad midsommar!!!

Malin-Charlotta sa...

Hej tjejer!

Midsommar blev över förväntan. Fredagen bjöd på en rejäl fotbollsmatch och jag kan tala om att kroppen fick sig en riktig omgång av ovana rörelser ;-) Lördagskvällen tillbringade vi med cykelvänner där cykeltermerna sprang ikapp över bordet. Tänk vad bra man kan ha det utan fylla!

Hoppas ni båda hade det härligt med kärlek och gemenskap.

Kramar Er!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...