8 juni 2011

När adrenalinet vaknar förvandlas hela jag till ett enda stort åskoväder


Min kära mamma berättade att när jag föddes, var det under ett fruktansvärt åskoväder. Som i Ronja Rövardotter. Jag ler stort åt hennes berättelse.

Ibland undrar jag, om åskan bosatte sig i min kropp, för likväl som jag är rädd för ovädret, blir jag ibland rädd för mig själv. Tisdagkväll och trött som få efter en lång fysisk arbetsdag, kliver jag in på gymmet. Hela kroppen startar upp, den vet precis vad den ska göra och den svarar, över all förväntan. När min kropp tänds, exploderar hela jag i ett enda yr och oväder. Fast på ett bra sätt, även om jag ibland blir lite rädd för mig själv.

Mitt i alla dessa kilometer som det trampas på cykel och de långsamma konditionsfibrerna förökar sig i min kropp, hade jag mitt bästa bänkpass för iår. Adrenalinpåslaget slog alla mätare i botten.

Min serie: 35 kg x 8     40 kg x 8     45 kg x 5     40 kg x 8     35 kg x 8
Armhävningar vanliga: 25 st x 3 set


Övrig träning: Triceps och bål

2 kommentarer:

Maggi sa...

wow! Underbart Ju!

Malin-Charlotta sa...

..och lite galet ...;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...