18 juni 2011

Ingen riktig cyklist utan benträning på gymmet


Finns ingen återvändo nu när cyklingen tagit fart. Det är slut med att fisträna ben lite när jag tycker tid och lust finns på gymmet. Jag behöver öka muskulaturen kring knän, rumpa och lår för att bli starkare och framförallt hållbarare.

Igår fick jag förmånen att träna med en av mina bästa vänner som är landsvägscyklist på elitnivå. Idag är jag träningsvärk som heter duga trots jag tränade med förnuft och tog det lugnt. Med det kvittot i handen förstår jag att det är hög tid att lägga in benträning på allvar i schemat. Vet inte riktigt vad jag känner inför det, hatkärlek kanske? Men som min cyklist till vän sa:

"När du inser vad din benträning på gymmet betalat in på cykelkontot, kommer du att vara evigt tacksam för ditt slit "

5 kommentarer:

Matilda sa...

Snart åker vi på träningssemester tillsammans till Italien och njuter av livet och berg!

Malin-Charlotta sa...

Spikat! När åker vi ?!?

Karin - FitnessochHälsa sa...

Skönt med träningsvärk! Säkert kommer benträningen hjälpa dej i cykelträningen. Kämpa på!

Tack för dina fina ord på min blogg! Kram

Malin-Charlotta sa...

Tack själv, Karin! Ditt stöd väldigt betyder mycket. Och jag är fortfarande så glad för dig och tillökningen !!!

Kram

Malin sa...

Jag har också tagit tag i benträningen på riktigt! Slut på "fisträningen" ;) Lycka till, kör hårt!!

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...