29 maj 2011

Riktigt bra nybörjartempo under vårt cykellopp i Hjo


Starten gick inte som önskvärt när min kedja som hoppade av ca 500 meter innan startbilen skulle släppa fältet. Där stod jag med lång näsa utan kunskap, icke godkänt. En räddande ängel kom dock när en man släppte gruppen för att vända om för att hjälpa mig. Heroiskt! Kedjan på, sambon hade vänt om för att möta mig och med fältet släppt vi var några hundra meter efter klungan. Var bara att köra!

Vi tog sällskap med två till och med nu fem i klungan turades vi om att dra. Det var en otroligt vacker terräng och under de 67 kilometerna passerade vi Tidaholm där vi vände tillbaka upp mot Hjo. Äntligen lite medvind efter 4 mils motvind. Var ett härligt lopp, sambon och jag kostade på oss att öka sista milen och drog en riktig 'Giro-spurt' på upploppet. 

Vårt lopp:
Sträcka: 67 kilometer
Tid: ca 2:27
Medelhastighet: 27:4 km/tim
Snittpuls: 78.7 %

4 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vilken cykeltjej du har blivit! Och vilka bra tider du gör!

Malin-Charlotta sa...

Tack Karin!! Är mycket cykling nu då det blivit en fin gemensam punkt för mig och sambon. Vilan från löpningen gör ju också några extra mil in på cykelkontot. Det är så kul!! En riktig nystart i träningen.

Maggi sa...

ajaja vad typiskt. Men ni hade nog skit kul iaf. Du är ju grym Malin! Blir sjukt sugen på cykel nu alltså....haha.

Malin-Charlotta sa...

Haha! Cykelfebern sprider sig ;-) Men faktum är att det är superbra komplementträning till löpningen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...