1 maj 2011

7 mil och jag är ingen cyklist. Nyckelordet är träningsglädje.


Vad gör man när benen inte vill löpa mer än en gång i veckan på grund av smärta? Ger man upp? Släpper man all kondition som man byggt upp sen förra sommaren? Låter man den rinna ur kroppen som små sandkorn mellan tårna på en sandstrand?
Nej, man hittar en lösning. Det finns alltid något man kan träna, det har jag lärt mig genom alla skador och sjukdomar som följt mig genom livet de senaste 12 åren.

Jag är ingen cyklist, även om jag är uppvuxen på cykel sen jag kunde gå eftersom vi saknade bil i vår familj. På landet bodde vi så skulle man någonstans var det bara att trampa.
Idag smakade jag på känslan, farten och naturens krafter. 3.5 mil med sol och fin medvind byttes snabbt till motvind och snöblandat regn de sista 3.5 milen. Omväxlande, precis som mitt idrottsliv är just nu. Träning handlar om utveckling och glädje, motivation och kämparglöd. Att oavsett vad man väljer att göra, känna hur kroppen utvecklas, bli starkare och friskare. Jag älskar den träningsglädjen. Det är livet när det smakar alla goda smaker på en och samma gång.

Total tid: 3 timmar 
Sträcka: 70 kilomter
Medeltempo: 24 km/tim Snittpuls: 65.5 %

4 kommentarer:

Anna sa...

Du är ju grym cyklist:)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Imponerande att du cyklade så långt trots en så pass lång del med snöblandat regn och blåst! Jag skulle absolut kalla dej för en cyklist!

Malin sa...

Nu kopplar det :) Har ramlat in här några ggr tidigare och tyckte nåt kändes bekant när vi hälsade på varandra på Sveas i Kumla i söndags :) Hoppas cykelturen gick bra hem. Riktigt kallt och blåsigt...

Malin-Charlotta sa...

Hej allesammans!

Cyklingen gick förvånansvärt lätt, jag rekommenderar alla att pröva en riktig landsvägscykel. Skillnaden kan inte förklaras i ord, utan endast upplevas! Cyklist utnämner jag mig när jag har fler mil i kroppen, gör det till en vana i min träning och har en riktig utrustning. Vi får se vad framtiden bjuder på ;-)

Tusen Tack för era fina hejjarop, alltid så härligt när ni tittar in och kommenterar.

Hej & Välkommen Malin!
Vilket sammanträffande, finns ju en hel del bloggar runt om i Sverige att läsa.

Tack, cyklingen gick fint hemåt, tror jag levde på endorfinruset från den nya cykelupplevelsen då benen inte verkade vilja bli trötta trots oväder. Hoppas det blev en fin tur för dig med. Vi ses säkert fler gånger!

Kul du tittade in!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...