8 maj 2011

Plötsligt händer det. Bokat mitt 1:a cykellopp

Vet inte riktigt hur det här gick till, har drabbats av något virus som flyter omkring i min kropp som säger till mig att våga pröva, våga satsa fast jag inte alls är förberedd. Är inne i en period just nu då allt är möjligt, det är bara att fixa och trixa lite så faller de pusselbitar på plats som saknas för att genomföra de nya utmaningarna. Den känslan är helt enorm!

Örebrocyklisterna är vänliga och lånar mig en riktig racer till cykel, får den redan imorgon så jag hinner bränna några landsvägsmil innan den 14 Maj. Det nödvändigaste i klädväg ska inhandlas i veckan (skamlöst dyrt med cykelprylar!!) och träningsschemat är lagt. Så, kunde ha valt en bättre vecka då jag har Vårruset på torsdag där jag satsar på en tid under mellan 23-24 minuter vilket blir ett hårt lopp för mig. Men det är bara att ladda om och ge mig själv den optimala återhämtningen under fredagen. På lördag smäller nämligen startskottet för att köra mitt första cykellopp, en lagom liten tävling på hemmaplan med 4.4 mils asfaltssmekning. Jag har endast 11 mil i kroppen totalt sett så är verkligen ingen van cyklist, men jag har viljan, en godkänd kondition och framförallt: Träningsglädjen i alla bokstavskombinationer vad det gäller sport. 


6 kommentarer:

Forgman sa...

Kommer du kolhydratsladda inför loppet?

Lycka till! =)

DjHawkeye sa...

Du kommer klara det galant. Puss puss min kära

Malin-Charlotta sa...

Hej Forgman och Välkommen!

Jag kommer att ladda en aning extra, äta samma kost som magen är van vid, men bara lite mer av det goda, trots att loppet "bara är" 4.4 mil. Jag löper Vårruset två dagar innan mitt cykellopp på en "maxtid" så kommer att göra av med massa extra energi såväl fysiskt som psykiskt, så då gäller det att tänka på uppladdning och återhämtning extra noga.

Några extra timmars sömn lägger jag även in på schemat denna veckan, för att optimera.

Malin-Charlotta sa...

Tack Älskling! Du är ett oerhört stöd för mig!

Kärlekspuss

Maggi sa...

Malin! Åh vad kul att du ska springa vårruset snart. Du kan väl ge mig lite tips inför loppet =) Springer här i sthlm den 25 maj

Lycka till med cykelloppet också, det kommer gå hur bra som helst!

Kram

Malin-Charlotta sa...

Klart jag gör, Maggi! Bara 2 veckor kvar ju :)Har svarat dig i din blogg! Hör av dig om du vill ha fler tips.

malin.charlotta@hotmail.se

Å tack & bock, önskar faktiskt jag haft en månad till att träna ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...