17 maj 2011

Varför väljer du att låta din kropp stå i en väntkö som aldrig tar slut? Tänk på, att samtalet du lägger på framtiden kan vara din räddning i nutid.

Jag stannar upp och tänker på de noggranna planerade timmarna. Alla funderingar på vad som är bäst för mig och hur upplägget ska bli så bra som möjligt. All tid jag lägger ner på matplanering in i minsta detalj och hur minutiös jag är med sömn och återhämtning. Hur jag genom utbildning ger mig själv kunskap om träning och kost, allt för att optimera min livsstil som är präglad av det jag brinner för: Idrott.

Jag tänker på det viktigaste av allt, det som jag inte ser eller har kunskap till att förändra. Det som jag endast kan lyssna till, genom att känna min kropp. Att våga stanna upp och lyssna för att se om en främmande smärta är på besök eller om kroppen hamnat i ett ogynnsamt rörelsemönster. Tecknet på att något inte är som det ska. Att inte välja på att vänta att smärtan går över. För tänkt om det inte gör det? Tänk då om jag skadat min kropp så illa att jag måste avstå från min livsstil eller kanske bli sjuk?

Jag tänker: Gör rätt, Malin. För kroppen signalerar att något är fel.

Jag pratar om att ringa det där samtalet som många skjuter upp. Samtalet som tar hand om din kropp med hjälp av en kunnig person i det område som du väljer att ta behandling i. I mitt fall min kiropraktor. Ett enda samtal, ett litet besök och jag får svar på alla frågor istället för att gå i ovisshet och behandla min kropp som den vore det värsta påfundet på planeten. Samtalet som ger mig redskapen till att förändra. Redskapen till en friskare och helare kropp. För vem vill inte ha det? Och tänk att det är så simpelt, att det är ditt egna ansvar att inte låta din kropp stå i en väntkö som aldrig tar slut. 

DSC02197

TACK JOHAN PÅ RYGGCENTER I ÖREBRO

4 kommentarer:

Anita sa...

Bra inlägg!!

Malin-Charlotta sa...

Tack för du läste, Kärmor! Ses snart hoppas jag :)

Malin Berg sa...

Mycket bra!!! Lita alltid på din kropp! KRAM

Malin-Charlotta sa...

Ja, kroppen är smart, vi har mycket att lära oss av den :)

Kram, alltid lika fint när du tittar in här, Malin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...