10 maj 2011

Påtagliga tävlingsnerver


Vad är SM i bänkpress mot Vårruset inför tusentals åskådare och debut i ett cykellopp två dagar senare? Är väl antagligen min orutin som spökar, har inte sprungit ett lopp på över 15 år och tävla i cykling har aldrig funnits på världskartan. Tävla i bänkpress sitter ju som handsken numera.
Tröstar mig med när fjärilarna har kalas i magen, att min tävlingsmänniska kommer att sopa banan med all nervositet när det väl gäller. På torsdag putsar vi löparskorna och på lördag pumpar vi cykelhjulen. Då är asfalten min i alla dess former.

5 kommentarer:

Maggi sa...

Heja Malin!
Heja Malin!
Heja Malin!

Malin-Charlotta sa...

Du är väl för go!!!

Heja! Heja! Heja!, Maggi!

Malin sa...

Samma för mig :) Vårruset på torsdag och cykel på lördag. Vårruset känns rätt löjligt egentligen men vilade idag från löpningen för att inte ha ont i benen på torsdag...tävlingsmänniska som jag är ;)
Stort lycka till på loppen! Vi kanske ses :)

Matilda sa...

Det kommer gå som smort! Ingen tvekan om det. Jag kommer inte ens behöva hålla tummarna.

Malin-Charlotta sa...

Hej igen Malin!

För mig är Vårruset ett mål att träna till, en motivationshöjare och måttstock på att jag är i den form jag vill. Bra och öva tävlingnerverna och springa bland tusentals andra löpare! Cyklingen har jag ingen aning om hur det går, är en nyfiken nybörjare och har bara knappt 15 mil i benen. Men det ska bli oerhört roligt!

Håller tummarna för dig, Malin, vi ses säkert imorgon på Vårruset i startfält ett :)

Lycka till!!

Matilda:

Ditt stöd betyder oerhört mycket. Jag ska springa och cykla som aldrig förr. Jag kommer att lyckas, faktum är att jag egentligen redan gjort det, om man tittar på hur livet en gång såg ut för mig. Lätt att glömma det i all prestationsjakt.

Kärlek till dig!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...