19 maj 2011

Resultatet av mitt 1:a cykellopp- Hildatrampen arrangerad av Örebrocyklisterna

Hildatrampen gick av stapeln i lördags och 4.4 mil skulle trampas på min nya Bianchi. Jag hade bara 14 mil i benen men med en hel del adrenalin påslag och mycket vilja körde jag så låren brände. Startade i sista gruppen så fick leta upp en efter en. Det blev ett ensamlopp eftersom de flesta (125 starter) var där för upplevelsens skull och inte tiden. Å andra sidan fick jag jaga och jag älskade det! Vilken fartglädje och tryck i benen som helt oväntat bubblade upp i kroppen!

Vädret bjöd på solsken med en frisk mot och medvind. och många glada cyklister trampade på mot makterna. Vilken folkfest! Är mycket nöjd över debutinsatsen och kan garantera det blir fler cykellopp i framtiden!

Mitt resultat: 
Sträcka: 4.4 mil 
Tid: 1 timmar och 34 minuter 
Medelhastighet: 28.1 km/tim 
Medelpuls: 85 %

6 kommentarer:

Malin Berg sa...

Grymt jobbat!! :) Keep up the good work!

Maggi sa...

Fasen vad duktig du är!
Kram

DjHawkeye sa...

Du är bäst! Men lite fel blev det: 33 min låter lite väl snabbt även för ett proffs :-) 1:33 ska de va. Puss

Malin-Charlotta sa...

Tusen Tack Tjejer! Landsvägscykling bör provas :)

Tur du har koll, Raring. Gick lite snabbt där på alla sätt och vis...

Kärlek & Puss

Karin - FitnessochHälsa sa...

Bra jobbat! Låter som ett lyckat och roligt cykellopp!

Malin-Charlotta sa...

Tack Karin! Det var en positiv upplevelse rakt igenom :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...