14 maj 2011

Min nya Bianchi Via Nirone 7 presenterar mig inför en ny värld full med träningsglädje och jag är numera cyklist.

Trodde aldrig jag skulle köpa en landsvägscykel, men med mycket goda vänner och släkt i cykelvärlden och ben som inte vill löpträna tillräckligt (pga av smärta) för att hålla den konditionsnivå jag vill, öppnade sig nya möjligheter. Jag är nyfiken av mig, älskar att variera min träning för att få utveckling i såväl kropp som själ och cyklingen kom som en oväntad present till mitt träningshjärta. Har svurit långa ramsor över spinning cykeln som tog över min löpträning i vintras, nu är jag oerhört tacksam för den träningen. Känns nästan lite som det var meningen, man kan ju undra.

DSC02228 DSC02249
När jag såg min Bianchi i cykelaffären var det kärlek från första stund. Det fanns ingen återvändo. 

IMG_1206 DSC02244
Min sambo valde till sist även han en Bianchi, så nu bor de nya hyresgästerna i vårt kök! Man har inte en sådan här cykel utomhus eller i ett garage. Då försvinner de rätt så fort, tyvärr. 

Det fina med den nya intresset är att min sambo också tycker om att susa över asfalt på två hjul. Det innebär att massa härlig tid tillsammans väntar och att min träning behöver inte länge sluka så mycket timmar från vårt umgänge. En väl investering i vårt förhållande som både han och jag känner oss euforiska över.

Det negativa är att cykling kostar en förmögenhet. Jag kan förstå att en cykel är dyr, men alla dessa tillbehör, reservdelar, kläder och dylikt är helt vansinnigt kostsamt. Det gör att det lätt läggs fokus på fel sak inom sporten, pengar och märkesdetaljer, det är inte min grej. Vi har valt bort andra saker som tex sommarsemester,  för att kunna genomföra detta och jag förstår att jag är väldigt lyckligt lottad som över huvud taget kan göra det valet. Det finns dom som inte ens har något att välja mellan ekonomiskt, fast de gärna vill.

Till sist vill jag tacka alla nära och kära som hjälpt oss med alla tusen frågor man har som nybliven cyklist. Vi har även mötts av ett mycket varmt mottagande från Örebrocyklisterna och det gör att vi snart även blir medlemmar där.

2 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vad roligt att du har hittat en sådan glädje i cyklingen! Och perfekt att du och sambon kan kombinera cyklingen med att umgås!

Malin-Charlotta sa...

Ja, det är faktiskt helt fantastiskt, Karin! Helt makalöst vad livet kan bjuda på :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...