30 april 2011

Kanske en helt ny galenskap


Jag sa aldrig. Vad lär man sig av de orden? Jo, att aldrig säga den bokstavskombinationen.
Valborgs helgen bjuder nämligen på en helt ny aktivitet. Från att ha spritt hatord över spinningcykeln hela vintern och över det mesta som har med cykling att göra står jag nu vid en riktig racer själv.
Min kära sambo och jag har fått låna två riktiga turbomaskiner för att dra med ett cyklistgäng under söndagen. Vi vet nog inte riktigt vad vi gett oss in på då den lilla nätta sträckan ska ta oss drygt 7 mil framåt, men en sak är säker: Jag prövar något nytt, något som jag sa att jag aldrig skulle göra. Med den insikten tar jag min livskvalitet upp till en högre nivå genom att genomföra en uppgift jag inte trodde var möjlig. Den uppgiften, får mig att växa som person, oavsett om det leder till en fortsättning eller inte. För lite galet är det ändå, att trycka asfalt mellan två hjul.

2 kommentarer:

Anita sa...

Heja på er. Jag förstår vem som har inspererat er. Jag kan bara säga att jag har cyklat några mil längre med en vanlig cykel på en dag! Men det var tungt. Lycka till!! Jag lovar och tror att du kommer att gilla det. I så fall har jag många tips på cykelturer som vi kan göra tillsammans. Det behöver inte alltid vara prestation utan man kan även njuta av luft och natur, eller....?

Malin-Charlotta sa...

Jag verkligen njöt av att få vara i Håkans sällskap på två hjul. Var så roligt att göra någonting annorlunda tillsammans.

Hoppas det blir fler gånger!

Kärlek till dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...