14 april 2011

Fint PB med armhävning på boll

Äntligen tittar formen fram, så ruskigt efterlängtad. Har känt en vändning i träningen nu sista två veckorna, adrenalinet formligen sprutar ut ur öronen på passen och jag är så stark. Var inte alls meningen med något PB idag, jag hade kört ett riktigt tungt bänkpass innan och saftat triceps efteråt för att sedan avsluta med lite stabilitet/styrka träning på bollen i form av mina special armhävningar.  Men det fanns tydligen mer att ge i några minuter till. Men sen, efteråt, skakade fingrar och händer. Huaaa!

Resultat: Fina 20 rep x 3 set


Några av mina bloggvänner som testat än?

5 kommentarer:

Maggi sa...

Snyggt!
Nää...jag kör mina vanliga armhävningar på knän fortfarande...haha. Men efter sommaren skall jag ha gått över till ståendes.

Fasen vad starkt jobbat av dig!

Matilda sa...

Jag vet då minsann inte vad jag räknas som... bloggvän eller vän eller kanske en Findus? Men jo, jag har faktiskt testat. Klarade 3 och sedan föll jag. Blir väl mer magträning helt enkelt och sedan... då fasiken!

Malin-Charlotta sa...

Tack Maggi! Jag har slitit som tusan för att nå dit och nu är nästa mål att klara lika många armhävningar på boll som på golvet. Du fixar det du också med rätt träning!

Go! Go!

Matilda, du är ju allt härligt i ett och samma paket. Kan inte bli bättre :-) Tre är jättebra, krävs mycket styrka i axel/bröst/triceps + balans och stabilitet i bålen. En komboövning där kroppen är i ett fullt samspel.

Kram på er!

Malin sa...

Det är på G!;) Kör mina armhävningar med fötterna på medicinboll hittills. Men en vacker dag...

Va duktig du är! Hejja!!

Malin-Charlotta sa...

Åh tack för det tipset, det har jag glömt att variera mina "armisar" med, Malin!

Hejja Hejja du med!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...