26 april 2011

När våren exploderar följer jag efter samtidigt som jag önskar att du också får en explosion.

Det är något med all denna växtlighet som exploderar i naturen just nu. Det är som om rötterna rycker i mina fötter och talar om för mig att det är dags att vakna. Dags att förverkliga mina ambitioner, våga satsa och sluta begränsa mina val som ibland är inlindade i en dimma av rädsla. För egentligen, vad har vi att förlora?

Jag träffar ofta människor som säger: 'Jag ska eller jag skulle vilja'. Så avslutar dom med: 'Men inte just nu eller det går inte'. Jag vill ta dessa människor och ruska liv i dom precis som våren greppar ett stadigt tag om mig. Jag vill tala om att allt är möjligt och att vi alltid har ett val. Ge dom livet så att de kan åldras med ett leende på läpparna och tänka: Jag gjorde det! Istället för att låta bitterheten vinna och säga: jag skulle ha gjort, men vågade inte.

Så ta fart, fundera på vad som är viktigt för just dig och vilka ambitioner har du med ditt liv. Och om de där sakerna du så gärna vill göra, ej finns inom räckhåll, se till att flytta kappsäcken lite närmare för var dag. Plötsligt står du där, framme vid målet som en vinnare. Den känslan, mina vänner, slår allt.

4 kommentarer:

Maggi sa...

Hej Malin!
Hoppas du har haft en glad Påsk!

Jag håller med dig i ditt inlägg, men ibland kan det vara lite läskigt också =)
Jag ska ju börja plugga nu till hösten och är skit peppad samtidigt som jag är livrädd. Dessutom har jag så många runt mig som inte tycker att detta är ett bra val från min sida.Men men...jag kommer ju göra det iaf. Det känns så rätt i mitt hjärta!

Hoppas du får en fantastisk dag!
KRAMAR

Malin-Charlotta sa...

Hej Maggi!

Vad glad jag blir du tittar in! Haft lite Bloggledigt under påsken!

Visst är det läskigt, tokläskigt! Är också rädd när jag satsar, men vet att det bästa är att följa sitt hjärta. Har man lite självinsikt och litar på att de ambitioner man vill genomföra blir rätt för en själv, så kör! Andra kan komma med goda råd och åsikter, absolut, men låt de inte hindra dig om det verkligen är det DU vill göra. Då ångrar man sig senare. Har gjort den svängen och den resan är ännu värre än att argumentera mot sina vänner.

Jag håller på dig, utan att veta varför det inte skulle vara ett bra val för dig. Varför? Jo, för det du talar om med hela dig att det är det DU VILL GÖRA!

Stor Kram!

Maggi sa...

Åh...blir så lycklig i kropp och knopp av dina kloka ord!

Svara gärna här, i din blogg. Jag läser ju den regelbundet =)

KRAM

Malin-Charlotta sa...

Jag blir lycklig av att läsa dina ord!!!!

KRAM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...