9 april 2011

Premiär för backträning & jag krossade motståndet

När bröstkorgen svider och mjölksyran pressar ut sitt gift i musklerna, ja, då är det bara att öka lite till. När illamåendet kryper upp och ner längs halsgropen, säger jag bara: Kör! Ta dig och kroppen över gränsen, för ni orkar!

Årets första backträning bestod av ca 2 km uppvärmning, 12 st ruscher upp över backen, ca 2 km hög intensiv löpning hem vilket sammanlagt blev ca 6 km. Ett par minuters vila för att sedan fortsätta i ytterligare 4.5 kilometer i en lägre intensitet. Dryga milen avklarad och jag skäms nästan för att säga det, men jag var inte trött när målgången kom vilket också pulsvärdena vittnar om, det finns mer att ge. Vilket egentligen innebär att nästa pass bjuder på en ännu mer svidande bröstkorg, värkande muskler och ett illamående som leker ta fatt i halsgropen. Faktum är att jag längtar, för min löpform sprängde faktiskt backen i småbitar.

Intensitet backträning/löpning: 86.4 % av maxpuls
Intensitet "efterlöpning": 82.6 %

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...