25 mars 2012

"Oj, vad stark du är" !

Den där oväntade och uppriktiga komplimangen till en medmänniska,att ta mod och framföra det man tänker, istället bara för att se på och låta sig fyllas av beundran. Den är en tjej på gymmet som kämpar på så fantastiskt, hon har alltid ett leende och mjuka, glittrande ögon när hon tränar. Hon är där för att hon vill vara där. Igår stannade jag upp, gick fram och sa:

"Oj vad stark du är! 
Är jag, svarade hon förvånat!
Jag tittade rakt in hennes lyckliga ögon för att hon skulle förstå att jag menade vartenda ord: 
Ja, det är du! "

27 kilo hade hon på stången när hon pressade bicepscurl med korrekt teknik. Det är grymt imponerande. Och det bästa av allt, nu vet hon att hon är stark. Tänk vad vi människor egentligen går omkring och inte har en aning om vilka våra talanger är. Så gör en god gärning och säg de vackra ord du tänker till din medmänniska.  



12 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Den vardagliga kärleken till våra medmänniskor är något vi måste hylla och se till att uppmuntra :) Vad härligt att få göra henne så glad! Och du har rätt! 27 kg är grymt imponerande!

Malin-Charlotta sa...

Mer goda handlingar i världen!!!

Annie sa...

FIna fina människa, du har gjort tjejens dag!

ZtorZillen sa...

Så sant, så...det borde vi alla göra oftare. Säga de snälla saker vi tänker!

Malin sa...

Jag gör ett tredje försök att kommentera. Inte alltid så lätt på tfn.
Du är bra förebild Malin, mer kommentarer åt andra och sig själv. Lätt att försöka tänka på andra men lika viktigt att komma ihåg sig själv.

klara sa...

Tänk vad ett par ord kan göra mycket. Du gjorde med sannolikhet hennes dag till något speciellt. Om fler människor skulle tänka och agera som du gjorde skulle världen vara lite bättre :)

Malin-Charlotta sa...

Annie! Sprid goda komplimanger på gymmet, det blir så bra då :)

Malin-Charlotta sa...

Visst är det så ZtorZillen!

Malin-Charlotta sa...

Jag vet, Malin, det är ett delirium att få till det på mobilen..


Och tack! Förebilder är vi alla, på vårat egna lilla vis.

Malin-Charlotta sa...

Klara min vän, låt oss göra världen lite bättre :)

Anna Leonardsson sa...

Ååååh!! Vad glad jag blir - fick en tår i ögat :D Dlev jätteglad när du sa att jag var stark men detta lyfte mig till skyarna av glädje - en riktigt energy-boost :D Kommer tänka på detta varje gång jag är nere för då kommer jag garanterat få ett leende på läpparna :D Detta är sånt som får mig att kämpa vidare och nå mina mål :D Tack och tack och tack snälla fina du!! STOOOOR KRAM!!! Anna "den starka tjejen" Leonardsson :D

Malin-Charlotta sa...

Hej fina starka Anna!

Vad härligt att du tittade in på bloggen! Jag tänkte som så, att det kunde ge dig massa av höga heja rop av att läsa det jag skrivit om dig :)Du inspirerar mig när du sliter på gymmet, så då vill jag ge tillbaka!

Du är grymt duktig och verkar fokuserad på vart du ska med dina mål. Jag är övertygad om att du kommer dit du ska, viljan och glädjen finns ju redan. Du kommer möta upp och ner gångar, precis så som livet är, men det tar du dig igenom, utan tvekan!

Hoppas du får en fin lördagskväll, jag ska mysa med världens bästa man som äntligen är ledig en lördagskväll <3

Stor kram tillbaka & ta hand om dig !!! Ses bland vikterna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...