4 mars 2012

Tänkare & filosof - vad tänker du?

Jag slutar aldrig att kärt förvånas över de ord jag får på mina pågående utbildningar som är Psykologi och Träningslära. I mitt senaste prov fanns även en del kommentarer av läraren och han tipsar även om böcker samtidigt som han vill väcka iden att jag ska läsa idrottsmedicin som nästa utbildning. Men det är inte de orden som fastnar mest, utan:

Du som är tänkare och filosof ..

Jag tyckte att observationen var vacker. Och den kom från min utmärkta lärare Bengt i Träningslära.


Vad tänker du om dig själv? 

5 kommentarer:

ZtorZillen sa...

Lite för djupt för mig en söndagkväll...

Malin-Charlotta sa...

Fick mig tänka till, på ett fint sätt.

Trillingnöten sa...

Tänkare och filosof :) Det är fint! Det tycker jag är vackert. Och jag är nog lite av en sån emellanåt. Faktiskt inte hela tiden, men ofta. Ibland kan jag dock dyka för djupt ned och då är det lätt för mig att bli lite nedstämd. Beror på ämnet :)

BillyPancho sa...

Ja, Det är en fin komplimang.

Betyder inte filosof något i stil med "kärlek till visdom"?

Så att bli kallad filosof är inte illa! =)
Det tror jag inte jag blivit kallad i alla fall, inte utan att någon skämtar i alla fall. =)

Vad jag tänker om mig själv? Svår fråga. Min egen lilla självbild går i dalar. Allt från att jag tror på mig själv till att tveka.

Tänk att man inom sig kan ha så många olika sidor. Ibland svårt att se den röda tråden i sig själv. =) Men det blir bättre ju äldre jag blir, vad jag ska fokusera på osv. Sen om det är rätt eller fel, time will tell.

Bra att du utmanade dig själv med tankläkaren. Jag brukar inte heller gå så ofta (kanske inte utav rädsla, utan för jag inte tycker jag behöver det).

Malin-Charlotta sa...

Du har så rätt, det betyder kärlek till visdom. Läste det i en av Robins böcker igår.

Jag tänker mer att det inte finns något rätt eller fel, utan att vi hela tiden lär oss oavsett vad vi väljer. Bara en liten tanke...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...