2 september 2012

En cyklists ryggmuskler


Behöver jag säga att jag har en förkärlek till muskler? Men jag älskar också min cykling och för att kunna kombinera stryketräning och cykling krävs mycket noga planering av passen, bra mathållning, rejält med återhämting för kropp och själ och goda sömnvanor. Jag ligger under sommarsäsongen på ca 12-15 timmars träningstid per vecka fördelat på 5 dagar med all sammanlagd träning, vilket innebär att jag några dagar i veckan kör ett lättare morgonpass och ett kvällspass på samma dag. Detta är för att få till två hela vilodagar. Senare i veckan kommer jag berätta mer specifikt hur träningen är uppbyggd.


15 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Så otroligt fina ryggmuskler! Ska bli kul och läsa om träningen mer specifikt! :)

Malin-Charlotta sa...

Tack fina Lina! Och "schema" kommer. I grova drag :)

Annie sa...

Din rygg är alldeles fantastisk!

Malin-Charlotta sa...

Tack snälla Annie! Du om någon vet ju vad mycket arbete som ligger bakom. Nu ska jag titta in hos dig, var alldeles för länge sedan :)

Rund är också en form! sa...

Håller med! Muskler (och framför allt ryggmuskler) är jättesnyggt! :-)

Anki sa...

Ramlade in här när jag surfade runt. Riktigt intressant och bra läsning så här kommer jag garanterat ramla in fler gånger!

Grymt snygga ryggmuskler för övrigt!

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Planering är verkligen A och O när man tränar så mycket som du och vill undvika utslitning av kroppen.

Grymt snygga muskler har du! =)

Malin-Charlotta sa...

Tack!!!!!

Malin-Charlotta sa...

Tack Anki! Och du är så välkommen :))

Malin-Charlotta sa...

Tack Karin, mycket träning ligger bakom. Mycket timmar av glädje :))

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ja, nog är det viktigt att få en bra balans i träningen :)

klara sa...

Viken rygg du har Malin :) Jag är så extremt svag i ryggen. Jobbar på att stärka den och bli rakare så att det ska trycka mindre på kotorna. Har du tips på bra övningar?

Malin-Charlotta sa...

Visst är det så Henrik!

Malin-Charlotta sa...

Jättebra fråga, Klara! Jag gör ett inlägg! Och tusen tack för komplimangen, du är <3

felicia sa...

riktigt fin rygg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...