15 september 2012

Äntligen riktiga intervaller

Åh vad jag har längtat! Att få sätta ner foten och våga trycka till med lite fart under sulan. Är över ett år sedan som jag körde så här tufft och efterkänslan är magisk! Efter besök hos min kiropraktor i torsdag fick jag tummen upp på benet!

Dagens intervall

4 st x 1000 meter 

Medelhastighet: ca 4:30 km/tim 

Idag körde jag efter km istället för tid vilket innebär jag löper 1000 meter och går/småjoggar jag ca 500 meter. Tufft men effektivt och hela tiden under tröskeln! Glad jag är så jämn, ville hitta " tempot" vilket jag också lyckades med trots att intervallen gick i riktig backig terräng via vårt berömda Markaspår.

6 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Åh jag känner igen känslan, har inte heller vågat trycka på med intervaller fören nu, känslan då man får trycka till lite extra är obeskrivlig! :)

Tyvärr absolut du ska börja spinna :) den bubblan är också härlig :)

Hoppas du har en riktigt fin och skön lördagkväll!

Kram fina du!!

Malin sa...

Vad glad jag blir att det gick bra att köra intervaller. 1000-ingar är ju så jobbiga och dessutom i Marka! Grymt jobbat!

Trillingnöten sa...

När man får till ett riktigt skönt intervallpass är lyckan verkligen gjord :)

felicia sa...

sv: men å vad kul.. att vara instruktör är ju nämligen bland de roligaste som finns =D så otroligt peppad blir man!

åå skönt med intervallträning!! Nu när innebandysäsongen satt igång så blir de inte något av den träningen här hemma :S

Livskraft sa...

Å vad härligt att känna att man vågar trycka på!
Lycka.
kram

klara sa...

Vad härigt att läsa detta inägg. så glad att du mår bättre. så finbild också, länktar lite efter en utlandsresa då jag ser den :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...