27 september 2012

Årets mest deprimerande arbetsuppgift?

Idag bjuder jag på en anekdot då kommentarerna haglat över mig hela dagen. Jag slås över hur olika vi alla ser på saker och ting men också vad vi kan göra för att sprida ett mer positivt budskap kring oss.

Jag har varit i mitt trädgårdsmästares ess då jag tagit bort sommarens pelargoner och ersatt dom med höstljung. Ord som " åh vad tråkigt, tar du bort sommaren! " ect har avlöst varandra.

Bästa kommentaren vet ändå:
"Du måste ha årets mest deprimerade arbete idag! "
Vet ni vad jag svarade? Samtliga?

" Nej inte alls, det kommer ju nytt! När en tid är över, ersätts den alltid med något annat. 

Så här vill jag sprida min livsfilosofi. Genom att möta mina medmänniskor med de tankar jag verkligen har istället för att automatiskt " hänga på den negativa strömmen". Hur gör du?

10 kommentarer:

Anki sa...

Kan inte annat än hålla med om att det är skönt med något nytt mellan varven. Hösten är faktiskt helt fantastisk också. Härlig, frisk luft och en nystart!

Malin-Charlotta sa...

Älskart hösten! Luften och färgerna är fantastiskt!

Trillingnöten sa...

Allt beror på hur man ser det :) Så är det.

Malin-Charlotta sa...

Alla är olika och alla tycker olika. Och det är helt ok :-)

hesan sa...

Jag gillar det, all förändring är en nystart, årstiderna kommer igen varje år och man kan samla erfarenheter och använda till nästa sommar eller vilken det gäller.. hösten är härlig med sitt lite lugnare tempo!
Helena.

ZtorZillen sa...

Men vaddan detta? Tycker att bilden är underbart vacker! Speciellt att det kom in lite vacker färg i! Vad är det som ser ut som blomkål? Jättetuff växt! En av våra nya grannar har gjort om vår gemenasamma trädgård nu i helgen...det blev massor av ljung, fast i olika färger! Jag tyckte det va superfestligt!

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Så sant! Visst är det trevligare och roligare att se saker från den ljusa sidan. Du är bra på sådant, Malin-Charlotta!

Malin-Charlotta sa...

Kloka tankar, Hesan!!!

Malin-Charlotta sa...

Det är någon typ av kål, finns även i lila. Den är super härlig! Tyckte också det blev vackert, njuter varje dag av härligheterna!

Malin-Charlotta sa...

Tack Karin! Och jag älskar att sprida det vidare :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...