7 september 2012

Blodomloppet 2012 = eufori

Över förväntan. 
Jag tog mig själv lite länge.

Det blev en överraskande 11:e plats på Blodomloppets 5000 meter och euforin var överväldigande i löparhjärtat. Vi var 1061 glada tjejer som sprang  med olika mål och förutsättningar och jag är otroligt nöjd betanke på hur lite jag tränat löpning inför loppet. Jag ska inte lura er och säga jag njöt hela vägen, för det gjorde jag verkligen inte. Sista kilometern var riktigt tung och upploppet som går inne på en stadium, är ca 400 meter på gräs. Att ta sig från asfalt till gräs är väldigt psykologiskt när man är trött. Men med härliga heja rop från vänner och bästa Malin orkade jag mig på en sprut för att knipa ytterligare en placering på upploppet. 

Lite omvända roller blev det dock, då jag skulle coachat Malin till under hennes 10.000 meter eftersom jag är hennes fystränare. Men en tråkig förkylning satte stopp för hennes löparplaner så det slutade med att det var hon som skickade peppande sms, stod närmare mål och hejade och kom och gav grattis kramar efter målgången. 

Tack för allt stöd, Malin, innan, under och efter loppet! Fint fick till ett foto tillsammans! Jag vill också så klart ge kärlek till min Håkan som stöttade på alla sätt och vis. Ni är underbara! 




Jag trodde tävlingsmänniskan somnat men icke. 
Jag erkänner här och nu att hon både lever och blommar.
Resultat 23:30


10 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Grymt sprunget!! Grattis till en fin målgång! Härligt!!:) Så fint kort på dig och Malin! Snyggingar!!

Malin-Charlotta sa...

Tack fina Lina! Jag är jättenöjd med de förutsättningarna jag hade. Och jag tycker det är så kul att vi känner varandra allihopa, Du, Malin & Jag!

Heja oss!

Annie sa...

Fantastiskt bra jobbat! Grattis till tusen!

Malin-Charlotta sa...

Tack fina Annie! Jag är glad till tusen!!

Malin sa...

Det är så kul att ge tillbaka. Att inte alltid vara den som får stöd och support. Ibland ger det mer att ge än att taga.
Du är en grym löpare! Så bra sprunget bästa du!

ZtorZillen sa...

Underbart! Grattis, sensei! Bra jobbat!

Livskraft sa...

Vilken insats, grymt bra jobbat!

Malin-Charlotta sa...

Tack igen för allt pepp! Hoppas vi springer tillsammans någon gÄng i framtiden, Malin!

Heja oss!

Malin-Charlotta sa...

Tack min fina Zilliz <3

Malin-Charlotta sa...

Tack! Nu siktar vi mot stjärnorna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...