23 september 2012

Man blir så jäkla stark

Nu ska jag berätta något för er. Jag hade aldrig instruerat i grupp, aldrig arbetat eller satt ihop något till musik eller aldrig haft på mig en mikrofon där min röst ekar i högtalarna. Passinstruktör är helt nytt för mig.

Vad tänker ni på då? Ett ord är rädsla. Läskigt att stå inför grupp. Hålla ordning på massa tekniska övningar, samtidigt i takt till musiken och dessutom ge en positiv och trygg feedback till deltagarna. Med ett stort utstrålande leende upp till öronen. Inte helt enkelt eller hur?

Men så började jag funderar när fjärilarna hälsa på. Jag var här för att lära, skaffa mig kunskap och nya idéer. Jag tänkte att vi alla som var där på core utbildningen, var och kände lika. Sen frågade jag hjärtat varför jag var där och svaret blev för att jag älskar att möta människor, älskar att ge och få energi och se mig själv och andra utvecklas. Och jag älskar träning i alla former. De svaren, alla tillsammans, gör att jag utan tvekan kliver ur min trygghets zon.

För jag blir så jäkla stark.

Jag är numera godkänd core instruktör. Tack vare att jag vågade.

12 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Stort grattis!! :)) välkommen in i den fantastiska instruktörs bubblan :) grym du är, starkt!

Malin-Charlotta sa...

Tack Lina! Och som oftast, är Du en av de som inspirerar till att VÅGA mer!

Kramar om!

Anonym sa...

Åh, så bra! Jag har tvekat av samma anledning och fått ha precis samma diskussion med mig själv, för att våga anmäla mig till liknande kurs :)) Kram Sofia

Malin sa...

Såklart du fixade det! Grattis till godkännandet!¨

Det är lite läskigt men samtidigt fantastiskt. Man växer verkligen som människa. Ibland måste man förlora fotfästet en liten stund för att komma vidare. Lite pirrigt men man fixar det ju.

Bästa duktiga du!

Malin-Charlotta sa...

Men Sofia! Så kan man inte skriva och var är din blogg ??!! Jag blir så nyfiken! Haha! Nu mailar jag dig!

Kram på dig!

Malin-Charlotta sa...

Tack bästa, finaste Malin! Snart är det din tur!!

klara sa...

Åh vad roligt! Grattis :) Jag lyssnade på ett inspirerande program idag http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=1610
med Gunilla Orvelius. Handlar just om styrkan man kan finna i varandra.

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Vad bra att du vågade för det ger ju så grymt mycket att vara instruktör! Är helt säker på att du kommer njuta av att vara instruktör!

Livskraft sa...

Å vad roligt, stort GRATTIS till dig!!!
Du har så rätt, ibland måste man fråga sig själv varför man gör vissa saker, för det mesta är det ju faktiskt för att man älskar det.
Trevlig helg.
Kram

Malin-Charlotta sa...

Tack Klara! Du är så omtänksam som delar med dig så ofta <3

Malin-Charlotta sa...

Vi får se om jag kör på den banan, att bli pass instruktör. Jag gick mest utbildningen för att core är grunden i all träning, har nytta av den kunskapen i mitt jobb som fystränare. Men man vet aldrig vart det slutar!

Malin-Charlotta sa...

Tack! Åh det är så sant! Fin helg till dig med, Vacker!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...