11 juli 2012

Utveckling på magmuskler i 60 dagar

Har försökt ta fotona i samma ljus och en mage i avslappnat läge för att skapa rättvisa foton. Hade en bild  från början av Maj och där ifrån till nu, kan jag se en estetisk utveckling i både muskler och midjestorlek, men framför allt att jag är både starkare och uthålligare i min bål vilket märks i alla mina idrotter. I utmaningen med olika plankövningar som Annie skapa med 5 pass/v  i 4 veckor under Juni månad, blev dock för tufft på mig, så har tränade 4 pass. När nu utmaningen är över kommer jag köra 4 pass vecka 1 och 3 pass vecka 2 osv, det blir lagom för mig. Bålträning har tidigare inte tillhört mina favoriter, utan har mer varit ett moment i träningen som "bara ska göras" för att det är så oerhört viktigt i såväl vår vardag som vårt idrottande. Nu är ligger det helt klart på medalj plats. 

Skönt det är när man kan ändra inställning ! 

                  Början på Maj                                   Början på Juni 

Början på Juli 


Viktigt när ni tränar mage är att variera era övningar, träna i olika vinklar, hastigheter, statiskt och dynamiskt. Var rädd om er rygg, har ni svaga magmuskler tar gärna ryggen över arbetet och det är lätt att få en överbelastning och då även smärta. Välj enkla övningar i början där ni får god kontakt med era magmuskler, både de inre, yttre och de raka abdominis. Medvetenheten om vilka muskler som arbetar och tekniken är viktigare än tid och antal reps.

14 kommentarer:

Annie sa...

JÄKLAR!!! Vilken snygg skillnad du fått där!

Malin-Charlotta sa...

Tusen Tack Annie! Du är helt klart en del av denna utveckling!

Viktkamp sa...

snygging!!!!! Bra jobbat =)

LinaTriathlet sa...

ÅH vilken fantastisk mage du har! Jättefin! Bra jobbat! Vilken är din bästa magövning?

/ en som älskar träna mage :)

Malin-Charlotta sa...

Tack Emma! Nu gäller det att hålla i!

Malin-Charlotta sa...

Tack snälla Lina! Hårt arbete ger resultat! Och vilken jättebra fråga, jag gör ett nytt inlägg om mina favorit övningar!!

Livskraft sa...

Oj, grymt bra jobbat!!! Jättefin mage

Fia sa...

Bra jobbat och imponerande =)
Snyggt också.

Har du några bra övningar för att stärka ett överbelastat knä?
Var hos läkaren och fick dåliga nyheter som jag inte vill acceptera. Det måste gå att komma runt. (om du läser mitt inlägg från idag kommer du förstå mer)

Malin-Charlotta sa...

Tusen Tack Livskraft!!

Malin-Charlotta sa...

Hej Fia & Tack!

Jag ska titta in hos dig bums för att läsa ditt inlägg :)

klara sa...

Vilka fina resultat!

SuperSHEro sa...

Riktigt snyggt och bra jobbat!

Jasmine sa...

Sjukt bra jobbat :)

Malin-Charlotta sa...

Tack Klara, SuperShero och Jasmine! Nu gäller det att fortsätta för att hålla i formen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...