24 juli 2012

En resas slut blev början på en ny


Hemma och även landat mentalt från en fantastisk vistelse på Kreta med min stora Kärlek, hans son, kära gamla och nya vänner. Mellan 35-45 grader varmt, inte ett moln som skymde solen på 7 dagar och saltvatten som värmde mer än svalka. Passar utmärkt för en afrikan som jag.

Den grekiska maten var långt över förväntan, min känsliga mage har väl aldrig mått så bra. Råvarorna var utsökta, annorlunda, välsmakande kryddor och så mängder av olivolja. Tack, vill jag utbrista!

Men resan hade även ett annat syfte, ett inre sådant. Jag åkte iväg på ett alldeles eget uppdrag, för att få mer klarhet i tillvaron. Med mig hem fick jag massor av spännande förändringar som redan har startat i min vardag.

Så mitt råd blir att när ni åker bort från vardag, stress och göromål, bege er även inåt för att lyssna till vad hjärtat viskar om er liv. Ni kan få de mest oväntade och spännande svar.

För mig, gav resan till Kreta liv till en annan.

12 kommentarer:

Malin sa...

Vad härligt Malin!! Du var så värd att få en underbart skön vecka på alla sätt och vis.
Underbart att du fick både en inre resa och en yttre med kärlek och vännerna.
Välkommen hem till Svedala! Nu ska visst värmen komma hit oxå, du kanske tog med den på planet? ;)
Kram fina du!

Trillingnöten sa...

Helt fantastiskt att läsa! Alla behöver vi koppla av och komma bort från vardagen och kunna få lite nya tankar och insikter. Rensa hjärnan lite!

Anonym sa...

Åh, vad underbart det låter! Kram, Sofia M

Malin-Charlotta sa...

Tack Malin! Så härligt att komma hem och få såna fina välkomsthälsningar. Vet att du också fick en magisk vecka med allt vad det innebar för dig och det behövs för att klara livet med mer balans.

Hoppas träningen gått fint, är väldigt nyfiken så mailar dig idag.

Stor kram till underbara Du!

Malin-Charlotta sa...

Åh vi behöver ju alla det så väl! För att ladda, reflektera och koppla av. Kram på dig, Trillis, ikväll ska jag titta in och se vad som hänt i ditt liv :)

Malin-Charlotta sa...

Sofia! Vad kul, glad jag blir :)) måste nog maila dig i säga Hej. Kan du inte börja blogga .... Är så nyfiken på hur det går för dig!! Sommarkramar

Anonym sa...

Hihi... Jag looovar jag ska börja blogga snart jag oxå! ;)) Kram Sofia

klara sa...

Underbart att höra Malin! Glad för din skull, det låter som du haft en underbar resa :) Jag kan inte annat än hålla med dig, man behöver resa i sitt inre också. Fundera och lyssna på sitt hjärta.

Malin-Charlotta sa...

Det ser jag fram emot, Sofia! Lova höra av dig!

Malin-Charlotta sa...

Så viktigt,Klara. Så viktigt <3

Viktkamp sa...

du är fantastisk! <3

Malin-Charlotta sa...

Du är Emma!!! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...