18 maj 2012

Jag har skaffat 80-tals frilla

Jag har gått emot strömmen för nu faktiskt redan 5 veckor sedan. Knallade in på min egna väg i frisyrernas värld. Jag älskar lockar, sådär att jag blir alldeles avundsjuk när jag ser massa skruvar i olika storlekar och färger. Drömmande gick jag omkring och tänkte:
Så vill jag också ha, men vågar jag? Permanentat hår är inte modernt nu.
Lite senare kom jag på att livet kan vara väldigt kort, det enda vi egentligen har, är just precis det vi har nu. Och ändå lever vi som om vi hade all tid i världen. Som om våra drömmar skulle falla in utan att vi behövde lyfta ett finger, samtidigt som vi klagar att vi aldrig får det vi önskar. 

Jag vill inte vara den personen. Jag vill inte ha det livet. Jag vill forma mitt liv efter mina drömmar, utan rädslor och normer “om vad som är lagom”. Jag vill inte vakna upp om 10 år och ångra allt jag önskade att jag gjort, fast aldrig vågade.

Så jag permanentade mig. 

bild (2)bildbild (4)bild (1)
FÖRE, EFTER, STYLAD & NATRUELL

11 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Wowm vad du är häftig som bara går och gör!! Det är jag så dålig på!! Jag gillar frisyren! :)

Viktkamp sa...

Åh så fint, du klär i det =) En skönhet klär i allt vet du va? =) Jag går emot min omvärld själv och håller på att spara ut till lång igen efter några år med kort, min omgivning tycker jag ska behålla det korta men jag vill testa långt igen =) fniss! Kramar Emma

Anonym sa...

Coolt! Hälsar Sofia M. (träningslärakursen) med stort burr själv ;)

Malin-Charlotta sa...

Bara & göra det du önskar, Trillis! Kör!!!

Malin-Charlotta sa...

Tack snälla Emma, för de underbara orden. Tror vi klär i det vi verkligen vill ha, för då strålar det om oss....

Heja oss! Kramis!

Malin-Charlotta sa...

Hej Sofia! Vad häftigt, du med!!!!!

LinaTriathlet sa...

Snyggt!! Gillar lockarna! :)

Matilda sa...

Det där är en av de två vackraste kvinnorna jag känner. Min mamma är en av dem, den andra är du. Du är kärlek så jag vet inte vad. Jag hoppas att det är vi för evigt.

Malin-Charlotta sa...

Tack! Lockar är underbart, Lina!

Malin-Charlotta sa...

Matilda, så full av kärlek. Och tänk att det var just här, som vi fann varandra.Du & jag, vännen.

Du vet väl att det var meningen?
Tack för du finns i mitt liv, orden räcker liksom inte till...

Malin sa...

Du är så cool! Underbart att göra det man själv vill utan att titta på vad som är modernt eller vad andra gör. Följa sitt hjärta och göra det man känner för.
Snygging!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...