27 juli 2012

Galenskap eller Kärlek?

En av mina nya vanor, så långt lagret och vädret räcker. En del skakar förvirrat på huvudet och tycker det är just galet, en del slänger till med smeknamn som " hurtbulle" eller träningsnarkoman. Och det är helt ok att sätta ord på udda vanor, även om det handlar om något helt annat för mig.

Två dagar i veckan ringer klockan extra tidigt om morgonen då det är dags att ta två hjul till jobbet. Jag ska 2.3 mil västerut vilket innebär jag har morgonsolen värmandes i ryggen. Idag ringde klockan 04:00 och 04:35 satt jag på cykeln, precis i samma stund som solen går upp i Öret.

Varför? För att jag numera älskar tidiga morgontimmar och dess naturliga energi och för att jag älskar att cykla samtidigt som naturen är mitt sällskap. Jag ser det som en förmån att kunna utöva motion till och från jobbet och att just möjligheten finns gör att jag vill ta möjlighet till verklighet.

Det här är ett av mina största lyckohjul som får 
just mitt liv att ge rosa fartränder. 
Soluppgångar! 

 
Fredagen den 27 Juli

8 kommentarer:

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Förstår varför du vill ge dig ut tidiga morgnar när du får njuta av detta vackra!

Härligt att du hade en så fin semester på Kreta!

LinaTriathlet sa...

Vilken underbar start på dagen, njutning att kunna börja så! Kan tänka mig att hela kroppen bara fylls av ljuvlig energi! Jag vill kalla det cykelkärlek :)

Härligt att resan till Kreta gav så mycket fint!

TACK för alla dina fina kommentarer! Det värmer jättemycket! Blir glad i hela mig när jag läser! :)

Annie sa...

Jag kan inte tänka mig en finare start på dagen än tillsammans med fin natur och motion! Har en cykel på önskelistan inom det snaraste. Men är är det små turer på inlines, lösning eller promenader :-)

Malin-Charlotta sa...

Hej Karin! Morgon timmarna är magiska!

Malin-Charlotta sa...

Det var så lite, Lina, du ger så mycket i din blogg. Älskar din energi och ditt sätt att tänka. Det inspirerar :)

Malin-Charlotta sa...

En cykel på önskelistan kommer du inte att ångra, Annie. Gör det till verklighet!

Trillingnöten sa...

Tänk att du gör det! Fantastiskt! Jag har nog inte cyklat på år och dar!

Malin-Charlotta sa...

Åh Trillis! Gört!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...