8 juli 2012

55 armhävningar

Lite besviken är jag och det borde jag inte vara, då jag vet det finns flera som har önskan om att kunna göra 1 riktig armhävning. Men vi har alla olika mål och förutsättningar och armhävningar är min specialitet.

Jag hade som mål att knipa 60 st men vid 55 tog det tvärstopp. Mjölksyran vann. Ilsken som jag blev, gav jag mig inte utan gjorde en serie efteråt på 35 st x 3 set. Så visst fanns det lite mer?

Nu sätter jag upp ett mål i bloggen:

65 st till den 10 Augusti

Notis: jag håller ett lite bredare grepp än normalt då jag har en gamla axelskada.

6 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

55 armhävningar, du är tokstark! Grymt jobbat! 65 sitter snart som en smäck! :)

Malin-Charlotta sa...

Tack Lina! Och visst är det bra med 55 st, jag behövde nog bara komma över min besvikelse att inte nå målet idag. Snart tar jag 65! :)

Malin sa...

Det är ju grymt.55 är ju hur många som helst. Förstår dock din besvikelse, men herregud hur många orkade du inte göra sen? Grymt stark!!

Fia sa...

55 armhävningar är bra.
Men som du säger alla har vi olika mål.

Du kommer att klara 60 galant.

Malin-Charlotta sa...

Du har så rätt, Malin. Och så här i efterhand är jag väldigt nöjd!! Mot nya mål!!

Malin-Charlotta sa...

Tack Fia! Siktet är nu inställt :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...