31 juli 2012

11 lösningar

På min inre resa till Kreta fick jag med mig denna fantastiska text ur en bok jag läser. Jag ber er att hjälpa mig och sprida budskapet vidare. 

"När man ställs inför ett problem tänker man på det bara tills man förstått ordentligt vad det går ut på. Därefter ska man ägna sig åt att fundera ut lösningen. Det finns alltid minst elva lösningar på alla problem, så det gäller att vara listig och komma fram till den bästa" 

Janesh Vaidya 


Visst känns det tryggt, att svaret på det du söker finns närmare än du tror även om du inte alltid ser det just i den stunden som du söker det. Våga släpp lite på livlinan, ge efter, ropa på ditt tålamod och lita på din inre röst, lösningen finns där. Vi människor vill ofta ha svaren långt innan vi förstått frågan och i samma ögonblick sätter vi ögonbindel på oss själva.

Malin-Charlotta Rudin 

8 kommentarer:

ZtorZillen sa...

Jag såg på Generalens dotter för typ evigheter sedan, den är med John Travolta. Vet inte om du sett den. Men ett citat där fastnade hos mig "Det finns alltid tre sätt att lösa ett problem på; rätt sätt, fel sätt och arméns sätt" Ja, i det här fallet va ju inte arméns sätt så positivt..men på något vis gillade jag ändå citatet...

Trillingnöten sa...

Ja, det är så sant! När man funderat ett tag, om man har tid för det innan besluitet ska fattas, hittar man ofta en fin lösning...eller flera :)

klara sa...

Så tänkvärt. Vad är det för bok?

Malin-Charlotta sa...

Den har jag inte sett, Zillis. Tackar för tipset!

Malin-Charlotta sa...

Alltid. Trillis. Alltid!

Malin-Charlotta sa...

Lite magiskt, Klara. För när jag läste boken, tänkte jag på dig. Att den här ska jag tipsa dig om. Svarar i din blogg <3

Anonym sa...

Ganska fint inlägg. Jag snubblade precis på din blogg och ville säga att jag verkligen har njutit som besöker din blogg inlägg. Efter allt jag kommer att prenumerera på ditt RSS-flöde och jag hoppas du skriver snart igen!

Malin-Charlotta sa...

Tack, de orden värmer i hjärtat. Du är så välkommen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...